Eski alışkanlıklarımızın üzerine bir çizgi çektiğimiz bir dönemdeyiz.

Sosyal hayatın, dijital ortamın çoğaldığı bir dönem.

Hayatımız olumsuz etkileyen Pandemi salgını bizi hayatımızda birçok alışkanlığı unutturdu.

Koronavirüs süreciyle birlikte internet üzerinden alışveriş yapılma oranı arttı.

Yemek başta olmak üzere her türlü ihtiyaç interaktif bir şekilde kapımıza gelmeye başladı.

Uygun alışveriş marketleri BİM, A101, ŞOK gibi market zincirleri de buna ayak uydurdu.

Düşünün Gaziantep ten sipariş vereceğin bir mal 1-2 saate kapında…

Yaşadığım olasılıktır bu…

Gaziantep ten tatlı siparişim Trabzon caddesine gelişi 1saat 13 dakika…

İnternet alışverişlerinde, ayıplı mal ve hizmetlerle, şikayetlerde beraberinde gelmeye başladı.

Kahramanmaraş'ta 2020 yılı boyunca İl Tüketici Hakem Heyetine 4 bin 963 kişinin başvuru yaptığı açıklanırken Ticaret İl Müdürlüğü tarafından açıklanan 2020 yılı verilerine göre, merkez Onikişubat ve Dulkadiroğlu ilçelerinde görevlendirilen Hakem Heyetlerine yapılan başvurulardan 3 bin 271'inin tüketici lehine, 1787'sinin tüketici aleyhine, 169'unun da görevsizlik olmak üzere 5 bin 227 kararın sonuçlandırıldığı bildirildi.

 Alınan kararların yüzde 62.6’lık oranı tüketici lehine sonuçlanırken, mevcut şartlarda bilinçli tüketici kavramının daha çok önem kazandığı durumdayız.

 internet alışverişinin salgın hastalık sürecinde daha çok arttığını, bilinçli tüketici için en temek kuralın haklarını bilmek ve aramak olduğu gözler önünde…

Güvenilir yerden alışveriş yapmak, bilinçli tüketicinin en dikkat etmesi gereken konulardan biridir. Bilinçli tüketici kavramı aslında ev ekonomisinin de temelini oluşturan kavramdır.

Kişi ekonomik açıdan hem kendine sosyal açıdan, hem çevresine fayda sağlamaktadır.

Tab buna ragmen İnternet üzerinden yapılan alışverişlerle ilgili olarak şikayetler var.

Bunun hepsinin ana kaynağı ise güven ve güvensizlik…

Bankacılık işlemlerinde, sigorta işlemlerinde ki uyuşmazlıklarla ilgili kararlar alınmış.

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında 2020 yılı içerisinde Kahramanmaraş İl Tüketici Hakem Heyetine 88 başvuru yapılmış; 53 adet tüketici lehine, 17 adet tüketici aleyhine, 19 adet görevsizlik olmak üzere toplam 89 adet karar alınmış, Onikişubat İlçe Tüketici Hakem Heyetine 3240 başvuru yapılmış; 2370  adet tüketici lehine,1041 adet tüketici aleyhine ve 79 adet görevsizlik olmak üzere toplam 3490 adet karar alınmış, Dulkadiroğlu İlçe Tüketici Hakem Heyetine 1635 adet başvuru yapılmış; 848 tüketici lehine, 729 adet tüketici aleyhine ve 71 adet görevsizlik olmak üzere toplam 1648 karar alınmış, İl genelinde 4963 adet başvuru yapılmış; 3271 adet tüketici lehine,1787 adet tüketici aleyhine ve 169 görevsizlik olmak üzere toplam 5227 adet karar  alınmış.

Alınan kararların yaklaşık yüzde 62,6’sı tüketici lehine sonuçlanmıştır.

Bu doğrultusunda bizlere haklarımızı aramak düşüyor.

Kalın Sağlıcakla…