Pandemi döneminde geliştirdiği temassız bilet alma teknolojisi, kurumların hizmet kalitesini artıran kiosk’lar ve sıra yönetimi sistemleri ile öne çıkan TÜMSAŞ, verimlilik odaklı iş teknolojileri ile 2021 yılında dijital ve mobil uygulamalarla işletmelerin hayatını kolaylaştırmaya devam edecek.

Mühendislik ve elektronik alanında zaman, bilgi ve çevre yönetimi konularında teknolojiler geliştiren ve projeler hayata geçiren TÜMSAŞ, 40 yılı aşkın tecrübesiyle hizmet veriyor. TÜMSAŞ, yazılım, donanım, endüstriyel tasarım, prototip, seri üretim ve 7/24 yerinde saha servisi aşamalarını kendi içinde çözümleyen verimlilik odaklı iş teknolojileri alanında önemli şirketlerden biri olarak öne çıkıyor. TÜMSAŞ, kullanıcılarına lobi yönetimi, sıra sistemleri ve kiosk çözümleri başta olmak üzere teknolojik çözümler sunuyor. Günde 2 milyon 500 bin kişiye hizmet veren TÜMSAŞ, yüksek üretim kapasitesi ve müşteriye özel çözüm geliştirme yeteneği ile depolama ve stok yönetimi alanında da hizmet veriyor.

Bankada, hastanede hizmet süresi kısalıyor

Sundukları tüm teknolojik çözümleri inovatif ve çevreye duyarlı bir yaklaşımla hayata geçirdiklerinin altını çizen TÜMSAŞ CEO’su Orkun Tosun, “TÜMSAŞ olarak bankalar başta olmak üzere farklı sektörler için değişik fonksiyonlara sahip self servis kiosk modelleri tasarlayıp, geliştiriyoruz. Öte yandan sıra yönetimi sistemlerimiz ile banka, hastane, kamu kurumlarında hizmet sürelerini kısaltıp kalitesini artırıyoruz. Ayrıca işletmelere kaynak planlaması yapma ve müşteri ilişkileri yönetimi alanında da veri sağlıyoruz” dedi.

Pandemiye özel temassız bilet

Tosun, “Bu yıl pandemi nedeniyle kiosk’lar ve sıra alma sistemlerinden temassız bilet alma seçeneği sunan ürünümüzü geliştirdik ve bu ürünü müşterilerimize sunduk. Bugün Türkiye’de 8 binden fazla noktada günlük 2 buçuk milyon kişiye hizmet veriyoruz. 30 bin adet kapasitemiz ile yılda 16 noktada servis hizmeti ve aynı zamanda 6 saat içinde müdahale garantisi veriyoruz. Önümüzdeki dönemde tüm çözümlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

5 yıllık gelişim 6 ayda sağlandı!

Hizmet olarak ölçeklenebilir çözümler sağlamak için buluta güvenen şirketlerin 2021’de de gelişmelerini sürdüreceğini belirten Tosun şunları söyledi; “Pandemiyle birlikte dijitalleşmedeki süreçler hızlandı. 5 yılda gelinebilecek noktaya neredeyse 6 ayda gelindi. Ancak bu durum kaynakları doğru ve verimli kullanmanın daha önemli olduğu bir dönemi de beraberinde getirdi. 2021’de veri analizi önemini artırmaya devam edecek. Kişiye yönelik özelleştirilmiş sonuçlar yükselişini sürdürecek. Dünya çapında süregelen salgın şiddetlenirken, hizmet olarak ölçeklenebilir çözümler sağlamak öncelikli konu başlığı haline geldi. Yeni yıl ile beraber dünyada değişen birçok konunun başını çeken teknoloji sektörü de dönüşüme ve değişime uğramaya devam edecek. Yapay zeka, şüphesiz şu anda en büyük teknoloji trendlerinden biri olarak öne çıkıyor. 2021’de ise çevremizdeki dünyayı yorumlamamıza yardımcı olan bir araç haline gelecek. Yapay zeka ve robotik teknolojisinin, büyüklükleri veya bütçeleri ne olursa olsun hemen hemen her işletme tarafından kullanılmaya başlanacağını düşünüyoruz.’’

E-imza ve mobil imza büyüyor

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından açıklanan 2020 yılı üçüncü çeyrek verilerine göre, e-imza sayısı 4 milyon 496 bin 13’e, mobil imza sayısı ise 667 bin 877’ye ulaştı. Toplamda 5 milyon 163 bin 890 elektronik sertifika oluşturuldu. BTK, 2020 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin Pazar Verileri Raporu’nu yayımladı. Üretilen e-imza sayısı 4 milyon 496 bin 13’e yükseldi. Mobil imza sayısı ise 667 bin 877’ye ulaştı. Toplamda 5 milyon 163 bin 890 elektronik sertifika oluşturuldu. 2020 yılının ikinci çeyreğine oranla e-imza sertifika sayısında yüzde 3,6 artış, mobil imza sertifika sayısında ise yüzde 2,7 yükseliş gerçekleşti.

5 milyondan fazla e-sertifika üretildi

2020 yılının ikinci çeyreğinde 4 milyon 339 bin 192 olan e-imza sertifika sayısı, yüzde 3,6 artarak 4 milyon 496 bin 13’e ulaştı. 2020 yılının ikinci çeyreğinde 650 bin 544 olan mobil imza sayısı ise ikinci çeyrekte yüzde 2,7 artarak 667 bin 877’ye ulaştı. Toplam üretilen sertifika sayısı ise bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 3,5 artarak 5 milyon 163 bin 890’a ulaştı.

Vatandaş daha çok e-imza kullandı

COVID-19 ile birlikte şirketler ve bireyler zaman, işgücü ve maliyet avantajlarından dolayı imzalarını dijitale taşıdı. E-imzanın en çok kullanıldığı e-Devlet uygulamasıyla bireyler, üniversite kaydı, adres değişikliği bildirimi, emeklilik işlemleri, e-pasaport gönderi takibi yapabiliyor. GSM hattı, adli sicil kaydı, askerlik yeri sorgulama, vergi levhası ve vergi borcu, aile hekimi, e-nabız, emeklilik işlemleri MEB sınav yeri ve sonuçları sorgulayabiliyor.