Karadeniz’de son günlerde yaşanan artan gemi saldırıları, bölgedeki deniz taşımacılığı güvenliğini tehdit etmeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde Gambiya bandıralı bazı gemiler hedef alınırken, bu kez Rusya'ya ait MIDVOLGA-2 tankeri saldırıya uğradı. Peki, Karadeniz’de gemiye kim saldırdı? MIDVOLGA-2 tankeri hangi ülkeye ait ve saldırı neden yapıldı? İşte detaylar…

KARADENİZ'DE GEMİYE KİM SALDIRDI?

Karadeniz’deki gemi saldırıları, bölgedeki güvenlik tehditlerini artırıyor. 30 Kasım 2025 tarihinde, MIDVOLGA-2 tankeri, Rusya'dan Gürcistan'a doğru yola çıkmıştı. Gemi, Türk münhasır ekonomik bölgesinde, kıyılardan yaklaşık 80 mil açıkta saldırıya uğradı. Saldırıyı gerçekleştiren tarafla ilgili henüz resmi bir açıklama yapılmış değil. Ancak, uzmanlar, bölgedeki artan gerilim ve siber saldırıların deniz taşımacılığı üzerinde olumsuz etkiler yaratabileceğini belirtiyor.

Gemi personelinin sağlık durumunun iyi olduğu ve herhangi bir yardım talebinde bulunulmadığı bilgisi verildi. Olay sonrası, gemi güvenli bir şekilde Sinop’a doğru yol alıyor.

Manchester United – West Ham United Maçı Hangi Kanalda ve Nereden İzlenir?
Manchester United – West Ham United Maçı Hangi Kanalda ve Nereden İzlenir?
İçeriği Görüntüle

KARADENİZ'DEKİ GEMİ HANGİ ÜLKEYE AİT?

Saldırıya uğrayan MIDVOLGA-2, Rusya’ya ait bir tanker olup, Gürcistan'a ayçiçek yağı taşıyordu. Gemi, saldırı sonrası makinelerinin çalışır durumda olduğunu ve güvenli şekilde seyir haline geçtiğini bildiriyor. Gemi personelinin durumu gayet iyi, herhangi bir yaralanma ya da olumsuz durum söz konusu değil.

Daha önce saldırıya uğrayan diğer gemiler ise Gambiya bandıralıydı. KAIROS ve VIRAT adlı gemiler de benzer saldırılara uğramış, her iki gemide yangınlar çıkmıştı. KAIROS gemisinin 25 kişilik personeli güvenli şekilde tahliye edilirken, VIRAT gemisinin personeli de saldırıdan sağ salim kurtarıldı.

KARADENİZ'DE GEÇMİŞTE YAŞANAN GEMİ SALDIRILARI

Karadeniz’deki son saldırılar, bölgesel güvenlik konusunda ciddi endişelere yol açtı. Önceki haftalarda KAIROS ve VIRAT gemilerine yapılan saldırılar, bölgedeki deniz taşımacılığının tehlikede olduğuna dair uyarıları gündeme getirmişti. KAIROS tankerinde çıkan yangın sonrasında, 25 personel güvenle tahliye edilerek soğutma çalışmaları başlatıldı.

VIRAT tankeri ise yaklaşık 35 deniz mili açıkta saldırıya uğramıştı. Personelin sağlık durumu iyi olsa da, geminin makine dairesinde yoğun duman tespit edilmişti.

Bu saldırılar, Karadeniz'deki ticari gemilere yönelik tehditlerin artığını ve bölgesel güvenliğin daha da güçlendirilmesi gerektiğini bir kez daha gösterdi.

Muhabir: Yaşar Onur TÜRKÖN