Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda yaptığı sunumda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında izleme-değerlendirme çalışmalarına odaklandıklarını ve deprem bölgesinde eğitimin kapasitesinin deprem öncesinin yüzde 15 üzerine çıkarılacağını açıkladı.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve İzleme-Değerlendirme
Bakan Tekin, 2024-2025 eğitim öğretim yılında hayata geçirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde bu yılın önceliğinin izleme ve değerlendirme faaliyetlerine verildiğini belirterek, “Veriye dayalı iyileştirme döngüsü kararlılıkla işletilecek” dedi.
Deprem Bölgesinde Eğitime Destek
6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş merkezli 11 ili etkileyen depremin ardından bölgedeki eğitim faaliyetlerine ilişkin bilgi veren Bakan Tekin, deprem öncesinde 11 bin 567 okul ve 119 bin 200 derslikte eğitim verildiğini, deprem sonrasında ise 10 bin 272 okul ve 109 bin 401 derslikte eğitim faaliyetlerinin sürdüğünü aktardı. Bin 295 okul ve 9 bin 799 dersliğin kullanılamaz hâle geldiğini belirten Tekin, 2025-2026 itibarıyla 865 okul ve 13 bin 321 dersliğin eğitime alındığını, 10 bin 539 dersliğin yapımının ise devam ettiğini ifade etti. Bakan Tekin, mevcut derslik kapasitesinin deprem öncesi seviyenin yüzde 15 üzerine çıkarılacağını açıkladı.
Teknoloji Odaklı Eğitim Planlaması
Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Yüzyılı vizyonu ve Millî Teknoloji Hamlesi doğrultusunda Bakanlık Yönetim Sistemi (BYS) ile teknoloji odaklı yönetim anlayışına geçti. BYS sayesinde mevcut öğrencilerin doğum verileri ve gelecekteki çağ nüfusu tahminleri kullanılarak 2053 yılına kadar öngörülemeli planlama yapılabiliyor. Tekin, bu sistemin eğitimde teknoloji temelli planlama ve deprem bölgesinde sürdürülen iyileştirme çalışmalarının somut ilerlemelerini ortaya koyduğunu vurguladı.





