TÜBİTAK tarafından desteklenen ve çevre bilincini artırmayı hedefleyen “Sürdürülebilir Tarım ve Yeşil Gelecek” Projesi, Kahramanmaraş’ta düzenlenen açılış programıyla başladı. Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen proje, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında hayata geçirildi.
Açılış Programı KSÜ’de Gerçekleştirildi
Projenin açılış programı, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Ziraat Fakültesi’nde düzenlendi. Programa; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İbrahim Ethem Taş, Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Adil Akyüz, İl Millî Eğitim Müdürü Turan Akpınar ile birlikte il ve ilçe yöneticileri katıldı.
Öğretmenlere Sürdürülebilir Tarım Eğitimi Verilecek
22-26 Haziran 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilecek proje kapsamında Türkiye’nin farklı illerinden gelen Fen Bilimleri öğretmenleri eğitimlere katılıyor. Eğitimlerde; sürdürülebilir tarım uygulamaları, çevre bilinci, doğal kaynakların verimli kullanımı ve yeşil teknolojiler gibi başlıklar ele alınıyor.
Uygulamalı Eğitim ve Saha Çalışmaları Yapılacak
Proje kapsamında katılımcılar yalnızca teorik eğitimlerle değil, aynı zamanda uygulamalı çalışmalarla da desteklenecek.
Programda;
- Organik tarım uygulamaları
- Kompost üretimi
- Atıkların geri dönüşümü
- Bitki çoğaltma teknikleri
- Sürdürülebilir üretim yöntemleri
gibi konular yer alıyor. Ayrıca saha gezileri ve atölye çalışmalarıyla öğretmenlerin deneyim kazanmaları hedefleniyor.
“Yeşil Gelecek” Vurgusu Öne Çıktı
Açılışta konuşan yetkililer, sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda öğretmenlerin kritik bir rol üstlendiğini vurguladı. Eğitimciler aracılığıyla edinilecek bilgi ve deneyimlerin öğrencilere aktarılmasıyla toplum genelinde çevre bilincinin artacağı ifade edildi. Doğaya saygılı, çevre bilinci yüksek ve sürdürülebilir yaşam kültürünü benimseyen nesiller yetiştirmeyi hedefleyen proje, beş gün boyunca çeşitli eğitim ve etkinliklerle sürecek.




