• Milli edebiyatçıların gerçekten uzak, duygusal memleketçiliklerine karşı olarak doğar.
  • İlkelerini canlılık, samimiyet ve daima yenilik şeklinde açıklamışlardır.
  • Beş Hececileri eleştirmişlerdir fakat onların devamı olmaktan kurtulamamışlardır.
  • Bu yönleriyle Fecr-i Ati sanatçılarına benzerler.
  • Şiirimize yeni bir duyarlılık getirdiler ve konularını imge benzetmeleriyle zenginleştirdiler.
  • Fransız edebiyatını örnek almışlardır.
  • Temsilcileri:

ZİYA OSMAN SABA  

  • Akımın en önemli sanatçısıdır.
  • Şiirlerinin çoğunda hece ölçüsünü kullanmakla beraber Batılı nazım biçimlerini de kullanmıştır. Son dönemlerinde serbest biçimde duru bir dille hüzünlü şiirler yazmıştır.
  • Çocukluk özlemi, anılara düşkünlük, ev, aile sevgisi, fakir hayata karşı utanç, Allah’a kulluk, küçük mutluluklarla yetinme, öte dünya özlemi gibi konular işlemiştir. 
  • Hikayelerinde anı karakteri vardır.
  • Eserleri: Sebil ve Güvercinler, Geçen Zaman, Nefes Almak; Mesut İnsanlar Fotoğrafhanesi, Değişen İstanbul.

Sebil ve Güvercinler

Çözülen bir demetten indiler birer birer,
Bırak, yorgun başları bu taşlarda uyusun.
Tutuşmuş ruhlarına bir damla gözyaşı sun,
Bir sebile döküldü bembeyaz güvercinler...

Nihayetsiz çöllerin üstünden hep beraber
Geçerken bulmadılar ne bir ot ne bir yosun,
Ürkmeden su içsinler yavaşça, susun, susun!
Bir sebile döküldü bembeyaz güvercinler...

En son şarkılarını dağıtarak rüzgâra,
Beyaz boyunlarını uzattılar taslara...
Bir damla suya hasret gideceklermiş meğer.

Şimdi bomboş sebilden selviler bir şey sorar,
Hatırlatır uzayan dem çekişleri rüzgâr
Mermer basamaklarda uçuşur beyaz tüyler.

CEVDET KUDRET SOLOK 

  • Şiirlerinde saz şiiri geleneğinden faydalanarak sosyal temaları işlemiştir.
  • Dil üzerine deneme ve tartışmaları vardır.
  • Eserleri: Birinci Perde; Süleyman’ın Dünyası; Sokak; Tersine Akan Nehir, Rüya İçinde Rüya, Kurtlar, Danyal ile Sara; Dilleri Var Bizim Dile Benzemez, Bir Bakıma, Benim Oğlum Bina Okur; Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman.