Gerçek hayata yakın dijital simülasyonlar üzerinden eğitim imkânı sunan platform, öğrencilerin klinik becerilerini güvenli ve etkileşimli bir ortamda geliştirmelerine olanak tanıyor.
Yerli yazılımla oluşturulan ClinVR platformu, sağlık bilimleri öğrencilerinin sadece teknik yeterliliklerini değil; iletişim, kritik düşünme ve klinik karar alma gibi hayati becerilerini de geliştirmeyi amaçlıyor. Platform, kullanıcıya özel anlık geri bildirimlerle öğrenme sürecini bireyselleştiriyor.
ClinVR, Sağlık Bilimleri Üniversitesi'nde yürütülen Dr. Aslı Yılmaz’ın doktora çalışması temel alınarak hayata geçirildi. Projeye, farklı disiplinlerden 15 akademisyen de destek verdi. Türkiye Sağlık Vakfı iş birliğiyle Mecostech AŞ tarafından geliştirilen sistem, bilimsel dayanaklarıyla dikkat çekiyor.
Tech İstanbul, Başakşehir Living Lab, Dual-Use Technologies Programı ve Sağlık Bilimleri Üniversitesi TEKMER gibi öncü kuluçka programlarında yer alan ClinVR, Ar-Ge ve akademik hızlandırma süreçlerinden başarıyla geçti.
Mecostech AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Muhammed Coşgun, ClinVR’ın VR gözlük üzerinden entegre hareket takibi yaptığını belirtti. “Öğrencinin el hareketleri gerçek zamanlı olarak izleniyor. Bu, özellikle fiziksel muayene gibi pratik uygulamalarda çok önemli bir avantaj sağlıyor,” diyen Coşgun, ayrıca eğitici paneliyle öğretim üyelerinin öğrenci performansını çevrim içi izleyebildiğini ifade etti.
ClinVR, sadece VR gözlükle değil; tablet, telefon ve bilgisayar gibi farklı cihazlarda da çalışabiliyor. Böylece tüm öğrencilere eşit erişim imkânı sunuluyor. Yapay zekâ ile geliştirilen sanal hastalar, vaka bazlı öğrenmede gerçeklik düzeyini artırarak, teorik bilginin pratiğe dönüşümünü kolaylaştırıyor.

Yapay zekâ destekli sanal hastalar, farklı senaryolarla vaka bazlı öğrenme imkânı sunarken, ClinVR, VR gözlük, tablet, mobil cihaz ve masaüstü bilgisayarlarda çalışabilen donanım bağımsız yapısıyla eğitimde fırsat eşitliği sağlıyor.
Kaynak: İGF





