Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli doğrultusunda farklılaştırılmış öğretimi merkeze alan yeni bir adım attı. Öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre tasarlanan "Zenginleştirme ve Destekleme Etkinlikleri Kılavuz Kitapları" öğretmenlerin kullanımına sunuldu.

Bakanlık tarafından hazırlanan kılavuzlarda, her öğrencinin öğrenme hikâyesinin farklı olduğuna dikkat çekildi. Bu çerçevede öğretmenlere, öğrencilerin bireysel farklılıklarını gözeterek sürekli değerlendirme ve uyarlama süreçlerine yönelik yöntemler sunuldu.

Sendikadan Eğitim Çalışanlarına Müjde: Banka Promosyonu ve Destekler Geliyor
Sendikadan Eğitim Çalışanlarına Müjde: Banka Promosyonu ve Destekler Geliyor
İçeriği Görüntüle

Zenginleştirme Kılavuz Kitapları, öğrenme sürecinde daha ileri seviyedeki öğrencilere genişletilmiş ve derinleştirilmiş içerikler sunarak bilgi ve becerilerini üst düzeye çıkarmayı hedefliyor. Destekleme Kılavuz Kitapları ise öğrenme sürecinde daha fazla tekrar ve zamana ihtiyaç duyan öğrenciler için içerik, süreç, ürün ve öğrenme ortamında uyarlamalarla katkı sağlamayı amaçlıyor.

Hazırlanan öğretmen kılavuzları, 9. ve 10. sınıf öğrencilerine yönelik fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, felsefe, matematik ile Türk dili ve edebiyatı derslerini kapsıyor. Bakanlık, bu kaynakların öğretmenlere esnek bir çerçeve sunarak öğrencilerin farklı öğrenme yollarını destekleyeceğini vurguladı.

Eğitim uzmanları, söz konusu kılavuzların öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarına önemli katkı sağlayacağına ve farklılaştırılmış öğretimin, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel gelişimlerine olumlu yansıyacağına dikkat çekiyor. MEB’in bu adımıyla birlikte, bireyselleştirilmiş eğitim anlayışının yaygınlaşması hedefleniyor.

Kaynak: İGF