Sadakat kartlarında biriken puanların yıl sonunda silineceği haberi, kart sahiplerini şaşırttı. Tüketiciler, biriktirdikleri puanların ellerinden alınmasını haksız bulurken, Tüketici Konfederasyonu bu uygulamayı eleştiriyor. TÜKONFED Başkanvekili İbrahim Güllü, ekonomik açıdan etik olmayan bu durumun kazanılmış haklara müdahale olduğunu savundu. Güllü, sadakat kartlarının amacının tüketicilere fayda sağlamak olduğunu vurguladı. Yeni karar, sadakat kartlarının işlevini tartışmaya açtı.

Marketler ve birçok perakende işletmesi, müşteri kaybı yaşamamak ve yeni müşteri kazanmak için "sadakat kartı" sistemine yöneliyor. İndirim ve puan biriktirme sağlayan bu kartlarla çeşitli teşvikler sağlanırken, Tüketici Birliği Federasyonu (TBF) Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, yıl sonunda sadakat kartlarında biriken puanların bazılarının geçersiz olacağını ve silineceğini belirtti.

SADAKAT KARTLARINDA SON TARİH BELLİ OLDU

Deniz, birçok firmanın, sadakat kartlarında biriken puanları 31 Aralık​'ta sıfırlayacağını belirterek, bu uygulamanın adil olmadığını ifade etti.
Mehmet Bülent Deniz, sadakat kartlarında ve kredi kartlarında biriktirilen puanların yıl sonuna kadar kullanılması gerektiğine vurgu yaptı ve tüketicilere puanlarını harcamaları için çağrıda bulundu.

Türkiye Elektrikli Araçlara Geçişte Hız Kazanıyor: Şarj İstasyonlarına Rekor Talep Türkiye Elektrikli Araçlara Geçişte Hız Kazanıyor: Şarj İstasyonlarına Rekor Talep

"EKONOMİK AÇIDAN ETİK DEĞİL"

Deniz, "Tüketiciler yıllarca sadakat göstererek puan biriktirdi; bu puanların silinmesi doğru bir uygulama değil" ifadelerini kullandı.
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü ise bu uygulamanın ekonomik açıdan etik olmadığını ve her yılsonunda puanların kesilmesinin haksız kazanç olarak nitelendirilebileceğini dile getirdi. Güllü, sadakat kartlarının tüketicilere fayda sağlama amacı taşıdığını ancak kazanılmış hakların geri alınmasının doğru bir yaklaşım olmadığını belirtti.

Kaynak: HABER MERKEZİ