Sanayi Bölgelerine Demiryolu Atağı Hızlanıyor

Türkiye, sanayi bölgelerini limanlara ve ana demiryolu koridorlarına bağlayan iltisak hattı yatırımlarını ülke çapında hızlandırdı. 2028’de toplam ağ uzunluğunun 608 kilometreye çıkarılması hedeflenirken, bu büyük dönüşümde Kahramanmaraş da önemli bir yer ediniyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, mevcut durumda 445,8 kilometrelik 287 iltisak hattının aktif olarak kullanıldığını belirtti. Bakan Uraloğlu, sanayi üreticilerinin rekabet gücünü artıracak yeni bağlantı projelerinin kesintisiz şekilde sürdüğünü vurgulayarak, “2028’e kadar iltisak hattı uzunluğunu 608 kilometreye yükselteceğiz” dedi.

Kahramanmaraş’a 11 Kilometrelik Yeni Hat: Narlı ve Türkoğlu Bağlantıları

Bölgenin lojistik kapasitesini güçlendirecek yatırım kapsamında Kahramanmaraş’a iki yeni bağlantı kazandırılıyor.
Narlı İltisak Hattı: 6 km
Türkoğlu Kağıt Fabrikası Hattı: 5 km

Toplam 11 kilometrelik bu yeni demiryolu altyapısı, ilin sanayi bölgelerini Türkiye’nin ana demiryolu ağına daha hızlı ve ekonomik şekilde bağlayacak. Üretim maliyetlerinde düşüş, ihracatta hızlanma ve yük taşımacılığında daha yüksek verimlilik hedefleniyor.

Türkiye Genelinde 150,5 Kilometrelik 9 Proje Devam Ediyor

Bakanlık kayıtlarına göre yapımı süren iltisak hattı projeleri ülke genelinde geniş bir alanı kapsıyor. Çalışmaların sürdüğü başlıca proje noktaları:

  • Filyos

  • Adapazarı–Karasu

  • Afyonkarahisar–İşcehisar

  • Polatlı – Ticaret Odası OSB

  • Çukurova

  • Dörtyol–Hassa Tüneli ve Demiryolu 1. Etap

  • Hasanbey Lojistik Merkezi – Eskişehir OSB

  • İncesu OSB

  • Havza OSB

Bu projelerin toplam uzunluğu 150,5 kilometreyi buluyor.

Hedef: 331 Yeni İltisak Hattı

Etüt, yapım ve planlama süreçlerinin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye genelindeki iltisak hattı sayısının 331’e ulaşması bekleniyor. Lojistik Koordinasyon Kurulu’nun son verilerine göre:

Bu tablo, Türkiye’nin sanayi bölgelerini demiryolu taşımacılığına entegre etme hedefinin kararlılıkla sürdüğünü gösteriyor.

Demiryolu Taşımacılığında Yük Rekoru

Demiryolu taşımacılığındaki büyüme verilerle de kendini gösterdi. Ocak–Ekim döneminde iltisak hatları üzerinden 9,8 milyon ton yük taşındı. Bu miktar, Türkiye’deki toplam demiryolu yük trafiğinin yaklaşık yarısını (%46,9) oluşturdu.

Türkiye’nin Lojistik Vizyonu Güçleniyor

Yeni iltisak hattı projelerinin tamamlanmasıyla hem ihracatın rekabetçiliğinin artması hem de lojistik maliyetlerinin düşmesi hedefleniyor. Demiryolu taşımacılığının payının daha da yükselmesiyle Türkiye’nin lojistik omurgasında yeni bir dönemin başlaması bekleniyor.

Muhabir: SEFA BAŞER