Türkiye otomotiv pazarı 2025’in ilk 9 ayında rekor satışlara imza attı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Ocak-Eylül döneminde otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9,98 artarak 742 bin 687 adede ulaştı. Bu satışların 465 bin 791’i SUV modellerden oluştu. Böylece SUV araçlar, yüzde 62,7’lik pazar payıyla tarihinin en yüksek seviyesine çıktı.

SUV’ların ardından en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 22,3 payla sedan otomobiller olurken, sportif görünümleriyle öne çıkan hatchback modeller yüzde 14,1 seviyesinde kaldı. Bu tablo, tüketici tercihlerinde SUV araçların açık ara liderliğini bir kez daha ortaya koydu.

Türkiye’de pazarın büyük bölümünü yine düşük vergi dilimine giren B ve C segmenti araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 416 bin 257 adet satışla yüzde 56 pay elde ederek pazarda zirvede yer aldı. Onu, 191 bin 817 satış ve yüzde 25,8 payla B segmenti takip etti. Böylece pazarın yüzde 82,3’ü bu iki segmentte yoğunlaştı.

Bir dönem otomotiv sektöründe “altın kombinasyon” olarak görülen otomatik-dizel araçlar artık eski cazibesini kaybetti. Eylül 2025 satış verilerine göre dizel otomobillerin payı yüzde 7,9’a kadar geriledi.

Buna karşılık, tüketicilerin ilgisi elektrik destekli hibrit modellere yöneldi.

Aylık enflasyon 30 ay sonra yüzde 1'in altına indi
Aylık enflasyon 30 ay sonra yüzde 1'in altına indi
İçeriği Görüntüle
  • Benzinli otomobiller yüzde 46,6 payla pazarda liderliğini sürdürdü.

  • Hibrit araçlar yüzde 26,7 pazar payına ulaştı.

  • Tam elektrikli otomobiller yüzde 18’lik oranla güçlü bir yükseliş kaydetti.

  • Otogazlı araçlar ise yüzde 0,8 ile sınırlı bir payda kaldı.

Uzmanlar, yılın geri kalanında da satış ivmesinin devam etmesi halinde 2025’in Türkiye otomotiv pazarı için “rekor yılı” olabileceğini belirtiyor. Özellikle SUV’ların yükselişi, tüketici tercihlerinin kalıcı şekilde değiştiğini gösteriyor.

Kaynak: Anadolu Ajansı

Kaynak: AA