Kahramanmaraş genelinde 2025–2026 eğitim öğretim yılı sonunda toplam 266 bin 242 öğrenci karne sevinci yaşayacak. İl genelinde 1.116 kurumda yürütülen eğitim faaliyetleri kapsamında öğrenciler, dönem sonu değerlendirmeleriyle tatil heyecanına girecek. İlde görev yapan 17 bin 706 öğretmen, 10 bin 467 derslikte eğitim öğretim sürecini tamamlayarak öğrencilerin yıl sonu başarı durumlarını ortaya koyacak.

İlk ve İkinci Sınıflara “Gelişim Raporu” Uygulaması

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında bu yıl önemli bir değişiklik uygulamaya alındı.

Kahramanmaraş’ta Öğrenciler Karnelerini Alarak Tatile Girdi
Kahramanmaraş’ta Öğrenciler Karnelerini Alarak Tatile Girdi
İçeriği Görüntüle

Buna göre ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencileri için geleneksel karne yerine, öğrencilerin yalnızca akademik başarılarını değil; zihinsel, sosyal, duygusal, duyuşsal ve fiziksel gelişimlerini de kapsayan “Gelişim Raporu” verilecek.

Bu uygulamayla öğrencilerin çok yönlü gelişiminin daha kapsamlı şekilde takip edilmesi hedefleniyor.

Diğer Sınıflarda Karne Uygulaması Devam Ediyor

İlkokul 3. sınıftan itibaren tüm kademelerde ise geleneksel karne sistemi uygulanmaya devam edecek. Öğrenciler, ders başarılarını ve yıl içi performanslarını gösteren karnelerini alarak yaz tatiline başlayacak. Eğitim camiası, yeni modelin öğrenci gelişimini daha bütüncül şekilde değerlendirmeyi amaçladığını belirtiyor.

Muhabir: SEFA BAŞER