Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) “Medyametre Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması-2024” sonuçları açıklandı. Araştırmaya göre, haber alma konusunda televizyon en güvenilir mecra olarak öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 91,9’u haber için televizyonu tercih ediyor. Sosyal medya yüzde 77,8 ve internet haber siteleri yüzde 73,7 ile güven sıralamasında ikinci ve üçüncü sırada yer aldı.
Günlük İzleme ve Kullanım Alışkanlıkları
Araştırmaya katılanların yüzde 93,4’ü haftada en az bir kez televizyon izliyor. Günlük ortalama izleme süresi 3 saat 43 dakika olarak belirlendi; 65 yaş ve üzeri grup ise 5 saat 16 dakika ile en yüksek süreyi izledi. Kadınlar günde ortalama 4 saat 2 dakika, erkekler 3 saat 25 dakika televizyon izliyor.
En çok takip edilen program türü haberler (%89) olurken, diziler ve filmler (%85,7) ikinci sırada yer aldı. Dizi/film izleme oranı kadınlarda yüzde 92,2, erkeklerde yüzde 79; en yoğun izleyen yaş grubu 55-64 yaş (%90,4) olarak kaydedildi. Belgesel izleme oranı yüzde 45,4, yarışmaların izlenme oranı ise yüzde 64 oldu.
Sosyal Medya ve Dijital İçerik Tüketimi
Katılımcılar günlük ortalama 3 saat 12 dakika sosyal medya kullanıyor. 15-24 yaş grubunda bu süre 4 saat 5 dakika ile ortalamanın üzerine çıkıyor. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 69,1’i sosyal medyayı her gün takip ediyor.
İsteğe bağlı yayın platformlarını günlük kullananların oranı yüzde 16,5 iken, radyo ve dijital müzik platformları yüzde 10,4 seviyesinde kaldı. Abonelik çeşitliliği artarken, her 10 kişiden 3’ü birden fazla platforma abone olduğunu belirtti.
Cihaz Sahipliği ve İnternet Kullanımı
Katılımcıların yüzde 99’u cep telefonuna, yüzde 94,8’i televizyona sahip. Bilgisayar/tablet sahipliği yüzde 53,9, radyo yüzde 14,5, oyun konsolu yüzde 8,4, e-kitap okuyucu ise yüzde 2,3 olarak tespit edildi.
İnterneti her gün kullananların oranı yüzde 82,5. Televizyon yayınlarını her gün izleyenlerin oranı yüzde 69,6, isteğe bağlı yayın platformlarını takip edenler ise yüzde 16,5 seviyesinde kaldı.





