Kahramanmaraş Milletvekili Ali Öztunç, nakliye sektöründe faaliyet gösteren kamyonet sahiplerinin mağduriyetini TBMM’ye taşıdı. Öztunç, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’na yönelttiği yazılı soru önergesi ile kamyonetlerin yük kapasitesine getirilen 3.500 kg sınırlamasının esnaf üzerinde yarattığı sorunları gündeme getirdi.
Milletvekili Öztunç, önergesinde ülke genelinde binlerce kamyonet sahibinin yalnızca araçları ile aile geçimini sağladığını hatırlatarak, sektör çalışanlarının bugüne kadar SRC, psikoteknik, U-ETDS ve K belgesi gibi yükümlülükleri eksiksiz yerine getirdiğini vurguladı. Ancak, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından getirilen “araç toplam ağırlığı 3.500 kg’ı geçemez” kuralının özellikle kamyonet sahiplerini mağdur ettiğini belirtti. Öztunç, kamyonetlerin boş ağırlıklarının dahi çoğunlukla 3.000 – 3.500 kg civarında olduğunu ve bu durumun fiilen yük taşıma imkânını ortadan kaldırdığını ifade etti.
Soru önergesinde örnekler veren Öztunç, “Fiat Doblo marka bir aracın yük kapasitesi 850 kg iken, 6 tekerlekli kamyonetler aynı sınırlama nedeniyle 500 kg civarına düşüyor. Hususi taksilerin dahi ortalama 500 kg yolcu ve bagaj taşıdığı düşünüldüğünde, ticari kamyonetlerin daha düşük kapasiteye zorlanması mantığa aykırıdır. Kamyon ve TIR’lar boş ağırlıklarına yakın yük taşıyabilirken, kamyonetlerde getirilen sınırlama adaletsizlik yaratmaktadır” dedi.
Öztunç, Bakan Uraloğlu’na yönelttiği beş soru ile sorunun çözümüne yönelik adımların planlanıp planlanmadığını sordu:
-
Kamyonetlerin boş ağırlıkları dikkate alındığında 3.500 kg sınırlaması neden getirildi?
-
Bu düzenleme nedeniyle kamyonet sahiplerinin ticari faaliyetlerinin durması sonucu doğacak mağduriyetler hakkında Bakanlığın öngörüsü nedir?
-
Fren, lastik veya teknik donanım iyileştirmeleri sonrası taşıma kapasitesi sınırının esnetilmesine yönelik bir çalışma planlanıyor mu?
-
Kamyon, TIR ve taksilerin boş ağırlıklarına yakın yük taşımasına izin verilirken, kamyonetlerdeki sınırlamanın sebebi nedir?
-
Mevcut yasa kapsamında ticari kullanılamayan kamyonet sahiplerine yönelik herhangi bir destek veya düzenleme yapılacak mı?
Öztunç, “Kamyonet sahipleri, yalnızca kendi emeğiyle geçimini sağlayan esnafımızdır. Bu durumun çözümü için Bakanlığın adım atması şarttır” ifadelerini kullandı.



