1933 yılında kurulan Japon otomotiv devi Nissan, batarya tedarikinde yaşanan aksaklıklar ve Çinli rakiplerin agresif fiyat politikaları nedeniyle üretim kapasitesini yarıya indirme kararı aldı. Şirketin bu kapsamda 7 fabrikasını kapatacağı ve yaklaşık 20 bin çalışanıyla yollarını ayıracağı bildirildi.

Batarya Krizi LEAF’i Vurdu

Elektrikli araç sektörünün öncülerinden Nissan’ın simge modeli LEAF, batarya tedarikindeki darboğaz nedeniyle ciddi üretim kaybı yaşadı. Japonya’daki Tochigi fabrikasında üretilen yeni nesil LEAF, Eylül-Kasım döneminde yarı kapasiteyle üretildi. Bu kesinti, markanın elektrikli araç stratejisinde kritik bir uyarı niteliğinde.

Çin Merkezli Üretim Stratejisi

Toyota, Tayland tesislerinde Çin menşeli parçalarla üretime başlamasının ardından Nissan da benzer bir adım atmaya hazırlanıyor. Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz ve Ford gibi birçok global marka da maliyetleri dengelemek için Çin merkezli tedarik çözümlerine yönelmiş durumda.

Gelecek Yeni Nesil Modellerde

2010 yılında piyasaya sürdüğü ilk nesil LEAF ile elektrikli mobilitenin öncülerinden biri olan Nissan, son yıllarda uygun fiyatlı Çinli rakipler karşısında pazar payını kaybetti. Şirketin geleceği, yeni nesil elektrikli araç yatırımları ve batarya tedarikinde atacağı adımlarla şekillenecek.

Büyükçekmece Adliyesi’ndeki hırsızlık anları ortaya çıktı: Kameralara böyle yansıdı
Büyükçekmece Adliyesi’ndeki hırsızlık anları ortaya çıktı: Kameralara böyle yansıdı
İçeriği Görüntüle

Muhabir: SEVİLAY YUMUŞAK