Kahramanmaraş’ın yıllardır gündeme getirilen ulaşım sorunları bu kez TBMM’de sert sözlerle dile getirildi. DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Kahramanmaraş Milletvekili Dr. İrfan Karatutlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın 2026 yılı bütçe görüşmeleri sırasında yaptığı konuşmada, şehrin adeta unutulmuş bir kent gibi kenara itildiğini söyledi.
Konuşmasına, Kahramanmaraşlı halk ozanı Âşık Mahzuni Şerif’in yıllar önce kullandığı “Yolsuz Maraş” ifadesiyle başlayan Karatutlu, ne yazık ki bu sözün bugün bile geçerliliğini koruduğunu vurguladı.
KAHRAMANMARAŞ AKDENİZ'DE AMA HÂLÂ ÇEVRE YOLU YOK
Karatutlu, Kahramanmaraş’ın coğrafi olarak Akdeniz Bölgesi’nde yer aldığını hatırlatarak, "Bunu bilen bile az" diyerek tepki gösterdi. Kentin Osmanlı döneminde Dulkadiroğlu Beyliği'ne başkentlik yaptığını hatırlattıktan sonra, tarihî kimliğine rağmen bugün hâlâ çevre yoluna sahip olmadığını söyledi.
1 milyon 200 bini aşkın nüfusuyla sanayi ve ticarette bölgenin önde gelen şehirlerinden biri olan Kahramanmaraş’ın ulaşımda yıllardır göz ardı edildiğini belirten Karatutlu, “Şehir büyüyor ama yollar yok, köprüler eksik, trafik çözümsüz” dedi.
40 YILDIR OTOYOL BAĞLANTISI YOK
Konuşmasında geçmişten bugüne çözülemeyen sorunlara değinen Karatutlu, Adana–Gaziantep otoyolunun 1980’li yıllarda Kahramanmaraş’tan daha yakın geçebilecekken dışarıdan geçirildiğini, ve o günden bu yana şehir için hâlâ nitelikli bir otoyol bağlantısı yapılmadığını ifade etti.
Türkoğlu–Nurdağı arasındaki yolun hâlâ sathi kaplamalı olduğunu hatırlatan Karatutlu, bu standardın 2025 Türkiye’sinde kabul edilemez olduğunu vurguladı.
AĞIR ARAÇLAR ŞEHİR MERKEZİNDEN GEÇİYOR
Kentteki tır ve kamyon trafiğine de dikkat çeken Karatutlu, Kahramanmaraş’ın Doğu Anadolu ile Çukurova ve Karadeniz ile Güneydoğu arasında stratejik bir geçiş noktası olduğunu belirtti. Bu nedenle, ağır tonajlı araçların şehir merkezinden geçmek zorunda kaldığını ve özellikle Pazarcık ilçesinde her yıl ölümlü kazalar yaşandığını söyledi.
“Yalnızca 8-10 kilometrelik bir çevre yolu yapılmadı diye insanlar hayatını kaybediyor” diyen Karatutlu, bu durumu sert sözlerle eleştirdi.
GÖKSUN TÜNELLERİ VAR AMA YOL TEK ŞERİT
Göksun–Kahramanmaraş arasına yapılan tüneller için teşekkür eden Karatutlu, buna rağmen Göksun çıkışında hâlâ tek şeritli bir yol bırakıldığını ve bunun da yeni kazalara neden olduğunu belirtti. Şehir merkezinin Onikişubat’a taşınmasıyla birlikte artan trafik yüküne rağmen, şehirde hâlâ geçici köprülü kavşaklarla idare edildiğini ve kalıcı çözümler üretilmediğini söyledi.
Gaziantep ve Kayseri gibi çevre illerde yapılan kalıcı ve modern kavşak yatırımlarına dikkat çeken Karatutlu, “Oralara var, Maraş’a yine geçici çözüm” sözleriyle tepkisini dile getirdi.
"KAHRAMANMARAŞ ARTIK OYALANMAMALI"
Karatutlu, konuşmasının sonunda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na açık bir çağrıda bulundu. “Bu şehir artık oyalanmamalı” diyerek çevre yollarının, bağlantı hatlarının ve şehir içi ulaşımın acilen tamamlanması gerektiğini vurguladı.
Ulaştırma yatırımlarında yıllardır geri planda bırakılan Kahramanmaraş için somut adımlar beklediklerini belirten Karatutlu, sözlerini şöyle tamamladı:
“Kahramanmaraş halkı geçici değil, kalıcı çözümler bekliyor. Oyalanmak değil, hak ettiğini almak istiyor.”
Muhabir: SERPİL KARA


