Dar gelirli vatandaşların konut sahibi olmasını amaçlayan TOKİ’nin 500 bin sosyal konut projesi için başvuru dönemi 10 Kasım 2025 itibarıyla başladı. Ancak bazı başvuru sahipleri, “ikametgâh reddedildi” uyarısıyla karşılaşabiliyor. Peki bu hata ne anlama geliyor, başvuru neden reddediliyor ve sorun nasıl çözülebiliyor?
Başvurular Kimlik Numarasına Göre Alınıyor
T.C. kimlik numarasına göre aşamalı olarak alınan başvuruların ilk beş günü, numaranın son hanesine göre farklı gruplara açılıyor. Bu süreçte, başvuruların ikamet şartına takılması vatandaşlar arasında en çok merak edilen konuların başında geliyor.
TOKİ Başvurusu Nasıl Yapılır?
Vatandaşlar başvurularını;
-
T.C. Ziraat Bankası,
-
Halkbank,
-
Emlak Katılım Bankası şubeleri üzerinden veya
-
e-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirebiliyor.
Online başvurularda sistemin yönlendirdiği IBAN numarasına EFT, havale veya ATM aracılığıyla ödeme yapılması gerekiyor. Belirlenen süre içinde ödeme yapılmazsa başvuru geçersiz sayılıyor.
İlk Teslimler Mart 2027’de
Projede yer alacak konutlar 1+1 ve 2+1 tipinde tasarlanacak ve yatay mimariye uygun olacak. Şehit yakınları, gaziler, engelliler, emekliler, gençler ve çok çocuklu aileler için özel kontenjanlar ayrıldı. Şehit aileleri, terör/harp/vazife malulleri ile gaziler ve engellilere yüzde 5; çok çocuklu ailelere yüzde 10; emekliler ve 18-30 yaş arasındaki gençlere ise yüzde 20 oranında kontenjan sağlanacak. Başvuru yapacak kişiler, 18 yaşını doldurmuş, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı ve son 10 yıldır ikamet şartını taşıyan, kendisi, eşi veya çocukları adına kayıtlı konutu bulunmayan kişiler olmalı.
“İkametgah Reddedildi” Hatası Neden Oluyor?
Başvuru sırasında eksik bilgi, hatalı beyan veya başvuru kriterlerinin karşılanmaması durumunda sistem başvuruyu reddediyor. Özellikle ikametgah şartını sağlamayan başvuru sahipleri, “İkametgah ve nüfusa kayıtlı olduğu il sorgusundan hata alınmaktadır, tekrar başvurabilir veya banka üzerinden başvuru yapabilirsiniz” uyarısı ile karşılaşıyor.
Bu durumda vatandaşların ilgili banka veya TOKİ yetkilileri ile iletişime geçerek, eksik veya hatalı bilgilerini düzeltmeleri ve başvurularını yeniden yapmaları tavsiye ediliyor.





