Kahramanmaraş Otizmli Çocuklar Eğitim ve Spor Derneği Başkanlığını yapan, Önceki dönem Ak Parti İl Yönetim kurulu üyesi, Sağlık bilimleri Enstitüsü Tezli Yüksek Lisans mezunu, Beden Eğitimi ve spor Yüksek Lisans mezunu Spor Uzmanı Özlem Özcan, Kahramanmaraş’ta faaliyete geçirdiği ilk ve tek kazanımlarından biri olan Kahramanmaraş Özel Spor Otizm Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ile özel çocukların hayatlarına renk katıyor.

Açılış programında Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, İl Emniyet Müdürü Salim Cebeloğlu, Onikişubat Belediye Başkanı Hanefi Mahçiçek, AK Parti Onikişubat İlçe Başkanı Mücahit Kara, Dulkadiroğlu İlçe Başkanı Şahin Avşaroğlu ve Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyeleri de yer aldı. Kur’an – ı Kerim tilavetiyle başlayan programda Başkan Güngör ve beraberindeki heyet tarafından kurdelenin kesilmesiyle rehabilitasyon merkezinin açılışı gerçekleştirildi.

“ONLAR BİZİM ÖZEL ÇOCUKLARIMIZ”
Dulkadiroğlu Özel Spor Otizm Özel Rehabilitasyon Merkezi’nin açılış törenine katılan Kahramanmaraş Byükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, “Rehabilitasyon merkezimizin şehrimizde özel gereksinimli kardeşlerimize yönelik çok güzel işler gerçekleştireceğine inancım tam. Bu güzel kurumun şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun” dedi.
Açılışı gerçekleştirilen özel rehabilitasyon merkezinde derslikleri de ziyaret eden Başkan Güngör, “Bugün kıymetli protokol üyelerimiz ve hemşehrilerimizle birlikte Özel Spor Otizm Özel Rehabilitasyon Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdik. Özel gereksinimli kardeşlerimizin sosyal ve ekonomik alanda daha etkin rol alması noktasında gerek hükümetimiz gerekse de yerel yönetimler olarak bizler ciddi projeler hayata geçiriyoruz. Özel gereksinimli kardeşlerimize yönelik özel sektör tarafından da çok güzel işlere imza atıldığını biliyoruz. Açılışını gerçekleştirdiğimiz bu rehabilitasyon merkezimizin de şehrimizde özel gereksinimli kardeşlerimize yönelik çok güzel işler gerçekleştireceğine inancım tam. Bu güzel kurumun şehrimize kazandırılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Hayırlı olsun” ifadelerini kullandı.

“BİZ ZOR OLANI SEÇTİK”
Görkemli bir törenle hizmete açılan Özel Spor Otizm Özel Rehabilitasyon Merkezi hakkında açıklama yapan Özcan, Kolay olanı herkes yapar, ben zor olanı seçtim diyerek Otizimle Spor salonunda tanıştığını ifade etti. Her Spor Adamının Spor Salonunda Eğitim vereceğini lakin özel Çocuklarla ilgilenemeyeceğini ifade eden Özcan, “Özel Çocuklarımız, otistik çocukların takım sporlarından, bireysel sporlara, yüzmeye kadar tüm spor ihtiyaçlarını Kahramanmaraş Özel Spor Otizm Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ile gideriyoruz. Öğrencilerimizin vücutlarını tanımalarından, hayata olan ilgilerinin artmasına, sosyal bir çevre edinmelerine, farklı branşlar öğrenmelerine kadar her türlü aktivitede amacımız sosyal çevre içerisinde hak ettikleri yeri alabilmeleridir” dedi.

“ONLARIN HAYATINA RENK KATMAKTAN DAHA GÜZEL MUTLULUK VARMI?”
Kendisinin 2 Erkek Çocuğunu olduğunu onlar gibi Özel Çocuklarında mutlu olmaya hakkı olduğunu ifade eden Özcan, “Otizm genel olarak ilk 3 yaşta başlayan ve hayat boyu devam eden, kişinin etrafıyla sözel ve sözel olmayan şekilde uygun ilişki kuramaması olarak ifade edebileceğimiz gelişimsel bir bozukluktur. Otizmin günümüzde yapılan basit testler ile tanısı erken konulabilmektedir. Erken tanı ve uygun rehabilitasyon programı bu vakaların hayata kazandırılmasında oldukça önemlidir. Otizmin nedeni tam olarak bilinmese de bazı bilim insanları genetik olduğunu düşünmektedir. Erkeklerde kızlara oranla daha sık görülür. Otizmlilerin yüzde 70'inde zeka geriliği vardır. Yüzde 10’unda ise üstün zeka görülebilir. Otizm ile birlikte dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, duygu durum bozuklukları ve epilepside görülebilir. Bizlerde Kahramanmaraş Özel Spor Otizm Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak Özel Çocukların hayatına sporla, eğitimle dokunmak istiyoruz” dedi.
“ONLARIN HAYATINA RENK KATMAKTAN DAHA GÜZEL MUTLULUK VARMI?”
Kendisinin 2 Erkek Çocuğunu olduğunu onlar gibi Özel Çocuklarında mutlu olmaya hakkı olduğunu ifade eden Özcan, “Otizm genel olarak ilk 3 yaşta başlayan ve hayat boyu devam eden, kişinin etrafıyla sözel ve sözel olmayan şekilde uygun ilişki kuramaması olarak ifade edebileceğimiz gelişimsel bir bozukluktur. Otizmin günümüzde yapılan basit testler ile tanısı erken konulabilmektedir. Erken tanı ve uygun rehabilitasyon programı bu vakaların hayata kazandırılmasında oldukça önemlidir. Otizmin nedeni tam olarak bilinmese de bazı bilim insanları genetik olduğunu düşünmektedir. Erkeklerde kızlara oranla daha sık görülür. Otizmlilerin yüzde 70'inde zeka geriliği vardır. Yüzde 10’unda ise üstün zeka görülebilir. Otizm ile birlikte dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, duygu durum bozuklukları ve epilepside görülebilir. Bizlerde Kahramanmaraş Özel Spor Otizm Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak Özel Çocukların hayatına sporla, eğitimle dokunmak istiyoruz” dedi.

“BİZDE SADECE OTİZİM YOK, BİZ ÖZELLERİN ADRESİYİZ”
Kahramanmaraş Özel Spor Otizm Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi olarak Özel Çocukların Hizmetine Mehmet Akif Mah. 45029. Sokak No:19 Dulkadiroğlu adresinde özel çocuklarımızın hizmetindeyiz diyen Özlem Özcan, “Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı, Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı, Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı, Bedensel Engelli Bireyler İçin Destek Eğitim Programı, Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı ile Özel çocuklarımızın hizmetindeyiz.
“ONLARA HİZMET ETMEKTEN MUTLULUK DUYUYORUZ”
Kahramanmaraş’ta Özel Spor Otizm Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezini açarak bir ilki başardığının dile getiren gönüllü olarak Otistik çocuklar ve ebebeyinler üzerine çalışmaya sahip olan Özlem Özcan, “Bireyin sözel, sözel olmayan veya grafik sembol-işaret sistemlerini kullanarak iletişim kurma (alma, gönderme, işlemleme, kavrama-anlama) yetisinde kişisel, sosyal, eğitim ve iş hayatını etkileyen yetersizliklerdir.

Bu yetersizliklerde işitme, dil ve konuşma süreçleri hafif düzeyden çok ağır düzeye yayılan gelişimsel ya da edinilmiş (sonradan ortaya çıkan) olarak etkilenebilir. Bu yetersizlikler belirli bir tıbbi nedene dayalı olabileceği gibi belirli bir nedene bağlı olmayabilir ve/veya çeşitli engel gruplarına ikincil olarak eşlik edebilir.
Zihinsel işlevler bakımından ortalamanın iki standart sapma altında farklılık gösteren, buna bağlı olarak kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde eksiklikleri ya da sınırlılıkları olan, bu özellikleri 18 yaşından önceki gelişim döneminde ortaya çıkan ve özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine ihtiyaç duyan bireydir. Özel öğrenme güçlüğü zekâsı normal ya da normalin üstünde olan bireylerin, standart testlere göre yaş, zekâ düzeyi ve aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda okuma, matematik ve yazılı anlatım düzeyinin beklenenin önemli ölçüde altında olmasıyla tanısı konulan bir bozukluktur. Okuma bozukluğu, yazılı anlatım bozukluğu, matematik bozukluğu ve başka türlü adlandırılamayan öğrenme bozukluğu alt gruplarını içerir. Özel öğrenme güçlüğü olan bireyler, öğrenmede çok önemli olan bilgiyi işleme sürecinin (bilginin alınması, düzenlenmesi, bellekte depolanması ve iletilmesi) bir kısmında ya da hepsinde sorun yaşayabilirler.

Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrası dönemde herhangi bir nedene bağlı olarak iskelet (kemik), kas ve sinir sistemindeki bozukluklar sonucu, bedensel yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybeden, toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük yaşamdaki gereksinimlerini karşılamada güçlükleri olan, bu nedenlerle korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişiye bedensel engelli; bu duruma yol açan durumlara ise bedensel engel denir.

Bedensel engelleri nedeni ile sağlıklı kişilerden farklılaşan ve eğitim hizmetlerinden gereğince yararlanamayan bu bireylerde bilişsel, psiko sosyal ve duyusal gereksinimlerin yanı sıra hareket ve fonksiyonel yeteneklerin geliştirilmesi de büyük önem taşımaktadır. Otizm Spektrum Bozukluğu, Otizmli bireylerin beden, zihin, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerini desteklemek, gerekli temel bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıkları kazandırmak amacıyla özel program, metot ve araç gereçler vasıtasıyla ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yetişmelerini sağlamak, programın ana hedefidir” ifadelerini kullandı. HABER: YAŞAR ERİKLİ






