Türkiye genelinde 2025 yılı itibarıyla motorlu kara taşıtları sayısı 32 milyon 828 bine ulaştı. Kahramanmaraş’ta ise toplam araç sayısı 345 bini aştı.
Haber Metni (400 kelime civarı):
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2025 yılında ülke genelinde motorlu kara taşıtları sayısı 32 milyon 828 bine ulaştı. Bu araçların büyük bir kısmını otomobiller oluştururken, minibüs, otobüs, kamyonet, kamyon ve motosiklet gibi diğer kategoriler de önemli bir paya sahip. Ülke genelinde motorlu taşıtların dağılımı, ulaşım altyapısının çeşitliliğini ve vatandaşların ulaşım tercihlerini gözler önüne seriyor.
Otomobiller, toplam araç sayısının yaklaşık %51,6’sını oluştururken, 16 milyon 944 bin adetle en yoğun kullanım alanı olarak dikkat çekiyor. Minibüsler 532 bin 976 adet, otobüsler 215 bin 22 adet, kamyonetler 4 milyon 843 bin 579 adet ve kamyonlar 1 milyon 23 bin 696 adet seviyesinde. Motosikletler ise 6 milyon 861 bin 127 ile özellikle büyük şehirlerde hızlı ulaşım aracı olarak öne çıkıyor. Özel amaçlı kullanılan araçlar 107 bin 946 adet, traktörler ise 2 milyon 300 bin 163 adet olarak kayıtlara geçti.
İllere özel olarak incelendiğinde Kahramanmaraş’ta motorlu kara taşıtları toplam sayısı 345 bin 526’ya ulaştı. Bu araçların 189 bini otomobil, 7 bin 414’ü minibüs, 1.995’i otobüs, 57 bin 742’si kamyonet, 10 bin 638’i kamyon, 48 bin 726’sı motosiklet, 1.083’ü özel amaçlı araç ve 28 bin 446’sı traktörlerden oluşuyor. İl genelindeki araç dağılımı, hem ticari hem de bireysel ulaşım ihtiyaçlarını yansıtan bir tablo sunuyor.
Kahramanmaraş’ta özellikle otomobil ve kamyonet kullanımının öne çıktığı görülüyor. Şehirdeki trafik yoğunluğu, ulaşım planlaması ve yol güvenliği çalışmalarını şekillendiren bu dağılım, yerel yönetimlerin yatırım ve denetim politikaları için de temel veri niteliği taşıyor.
Türkiye genelinde araç sayısındaki artış, ekonomik büyüme ve şehirleşme ile doğrudan bağlantılı olarak değerlendiriliyor. Vatandaşların ulaşım tercihlerindeki değişim ve kentleşme süreçleri, motorlu araç sayısının yıllık bazda artış göstermesinde etkili oluyor.
Uzmanlar, ulaşım altyapısının güçlendirilmesi ve trafik güvenliği önlemlerinin artırılması gerektiğini vurgularken, şehirler arası araç dağılımındaki farklılıkların bölgesel politikalar açısından da önemli olduğuna dikkat çekiyor.

