DEVA Partili Karatutlu: Deprem bölgesinde mücbir sebep süresi uzatılmalı
DEVA Partili Karatutlu: Deprem bölgesinde mücbir sebep süresi uzatılmalı
İçeriği Görüntüle
Kahramanmaraş Valiliği himayelerinde, Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü ile Türkiye Genç İş İnsanları Derneği (TÜGİAD) arasında önemli bir iş birliği protokolü imzalandı. Depremden etkilenen bölgelerdeki eğitim kurumlarına destek sağlamayı amaçlayan protokol kapsamında, üç ilçedeki okullara teknolojik cihazlardan spor malzemelerine kadar çeşitli ekipmanlar gönderilecek. Protokol, deprem sonrası yaraların sarılması ve eğitimde fırsat eşitliğinin desteklenmesi açısından büyük önem taşıyor.
DEPREMDEN ETKİLENEN ÜÇ İLÇEYE DONANIM DESTEĞİ
İmzalanan protokol doğrultusunda; Türkoğlu, Pazarcık ve Çağlayancerit ilçelerinde yer alan okullara yönelik çok yönlü bir destek planı hazırlandı. Bu kapsamda okullara donatım malzemeleri, bilgisayar ve yazıcı gibi teknolojik cihazlar, spor ve müzik ekipmanları ile çeşitli eğitim materyalleri sağlanacak. Ayrıca bir okulda kütüphane kurulması, bir diğer okulda ise ıslak zemin yenileme çalışması yapılması planlanıyor. Bu desteklerle hem eğitim ortamlarının iyileştirilmesi hem de öğrencilerin motivasyonunun artırılması hedefleniyor.
MALZEME TEDARİĞİ TÜGİAD'DAN, KOORDİNASYON MİLLÎ EĞİTİM'DEN
Protokol çerçevesinde okullardan gelen ihtiyaç listelerinin belirlenmesi, sahada izleme yapılması ve tüm sürecin takibi, Kahramanmaraş İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilecek. Malzeme tedariki, temin ve dağıtım süreçlerinin sorumluluğu ise TÜGİAD tarafından üstlenilecek. Taraflar, protokolün uygulanmasında şeffaflık ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda ortak çalışma yürütecek.
BİR YIL SÜRELİ PROTOKOL EĞİTİMİ DESTEKLEYECEK
Taraflar arasında imzalanan iş birliği protokolü, bir yıl süreyle yürürlükte olacak. Depremin ardından eğitim hayatında oluşan aksaklıkların giderilmesi, okul altyapılarının iyileştirilmesi ve öğrencilerin daha nitelikli ortamlarda eğitim alabilmesi için hayata geçirilen bu proje, yerel ve ulusal düzeyde büyük bir örnek oluşturuyor. Protokol aynı zamanda özel sektör ve kamu iş birliğiyle eğitim alanında geliştirilebilecek yeni modellerin de önünü açıyor.

Muhabir: MÜCAHİT KIR