Kahramanmaraş’ın turizm alanında yeterli hizmeti alabilmesi için ulaşım olmazsa olmaz sorunların başında gelmektedir. Bu konuda Ak Parti Milletvekillerinin ısrarlı çalışmaları devam ediyor.

Bir süre önce Ak Parti Genel başkan Yardımcısı Mahir Ünal, Milletvekilleri, Büyükşehir Belediye Başkanı Ulaştırma Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ile bir görüşme yaparak ulaşım ve diğer konuları konuşmuşlardı. Bu gelişmelerin ışığında bütün milletvekilleri adına Milletvekili Ahmet Özdemir Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ile bir görüşme yaparak, Ilıca-Süleymanlı-Göksun yolu, Dulkadiroğlu- Çağlayancerit yolu, Andırın yolunu kısaltacak Yeniyapan Köprüsü ile ilgili gelişmeler ele alındı.

“ANDIRIN YOLU 10,5 KİLOMETRE KISALARAK DOĞA VE SAĞLIK TURİZMİNE YOL AÇACAK”

Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Ahmet Özdemir, yapılacak köprü projesi ile Kahramanmaraş-Andırın arasındaki yolun 10,5 kilometre kısalarak Doğa ve Sağlık Turizmine yol açacak demişti.

Andırın yolunu kısaltacak olan Yeniyapan Köprüsü İle ilgili tüm Milletvekillerimiz adına Karayolları Genel Müdürümüz Abdulkadir Uraloğlu bey ile bir araya gelerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.

Kahramanmaraş- Andırın Yolu arasını 10,5 kilometre kısaltacak olan Yeniyapan’dan Yenicekale, Başkonuş yolu arasını kısaltacak köprü hakkında Kahramanmaraş Milletvekili Ahmet Özdemir, “Kahramanmaraşlı vatandaşların merak ettiği konulardan birisi de batı köylerini birleştirecek olan köprüler olmuştu. Bu aslında Başkonuş Yaylası daha işlevsel hale getiriyor. Kahramanmaraş Andırın arası için yapılacak olan projeleri, eski Andırın yolunun faal hale gelmesini bundan iki ay önce ilgili daire başkanımızla toplantı esnasında görüşmüştük ve derhal yapılsın denilmişti. O yol tamamlandığında dolmuş güzergahı oradan geçecek ve daha işlek daha kısa bir yol meydana gelecek. Burada hepinizin beklediği bir köprü yatırımı var. Geçen günlerde Milletvekillerimizle beraber Ulaştırma Bakanımıza gittik daha sonrasında Karayolları Genel Müdürümüzle görüştük ve köprünün projesi yenide yapıldı. Şuanda ihale aşamasında. Yolu 10 buçuk kilometre kısaltacak bir köprü yapılacak. Projesi tamamlanan köprü için vekillerimizle birlikte bir çaba sarf ediyoruz. Bu sadece Döngele için değil bu tarafta bulunan hem Andırın hem de Kadirli güzergahında yolu daha da kısaltacak bir körü olacak. Sadece ilçe ile ulaşımı karşılamaktan ziyade günü birlik iç turizm açısından da önem arz ediyor. Başkonuş ve çevre Köyler için insanlar bir şekilde buraya yaylalık yapmaya geliyorlar. Buranın ne kadar güzel bir havası oluğunun farkındalar. Kahramanmaraş’ın sağlık ve doğa turizminin geleceği burasıdır. Biz de buraya daha fazla katkı sağlayacağız. Her yıl on binlerce insanın günü birlik piknik yaptığı ayrıca Gaziantep başta olmak üzere Adıyaman, Malatya ve Osmaniye’den Başkonuş bölgesine gelen insanlar ve yayla evi olarak buralardan arazi alıp yatırım yapanlar açısından da yollarımızın genişletilmesi gerekmektedir. Bunun üzerine çalışmalarımızda sürüyor” ifadelerini kullandı.

“ÇAĞLAYANCERİT YOLU KAHRAMANMARAŞ’IN YENİ DOĞU-BATI GÜZERGÂHI OLABİLECEK BİR YOL”

Bu Köprünün yanı sıra Dulkadiroğlu ile Çağlayancerit’i birbirine bağlayacak ve doğu batı yönündeki ulaşımı 120 km kısaltan yol ile ilgili ayrıntıları konuştu. Dulkadiroğlu İlçesi ile Çağlayancerit ilçesini birbirine bağlayan ve 21 köyün faydalanacağı yolun çalışmalarını yakından takip ettiklerini söyleyen Milletvekili Özdemir: “Dulkadiroğlu-Çağlayancerit yolumuzla ilgili hem Çağlayancerit’in, hem Dulkadiroğlu’nun hem de bu güzergâhtaki köylülerimizin çok ciddi beklentisi var. Ama bu üç unsur dışında Çağlayancerit, Dulkadiroğlu ve o güzergâhtaki 21 köy dışında bizce Kahramanmaraş’ın geleceğine katkısı olabilecek, doğu batı güzergâhında mevcut yolu toplam 120 km yolu kısaltan bir güzergâh oluşuyor burada. Kahramanmaraş’a en yakın ilçelerden olan Çağlayancerit, ulaşımını Pazarcık Gölbaşı istikametindeki, uzun yolla sağladığı için ulaşım problemi yaşıyordu. Doğukent üzerinden ulaşım sağlanan yol ise onlarca köy içerisinden geçiyor ve bölgede S çizerek devam eden yol kış aylarında hava şartları nedeni ile kullanılamayabiliyor. Çağlayancerit’in, yaklaşık 25 yıldır dillendirdiği ancak bir türlü yatırım programına alınmayan, Çağlayancerit’i Doğukent üzerinde Kahramanmaraş’a bağlayan alternatif yol Çağlayancerit ile Doğukent arasındaki 40’a yakın Bertiz Köylerini de yakından ilgilendiriyor. Dolayısıyla bu aslında iki ilçe yolu değil, Kahramanmaraş’ın yeni doğu -batı güzergâhı olabilecek bir yol” dedi.

“KAHRAMANMARAŞ GÖKSUN YOLU TAMAMLANMAK ÜZERE”

Tünellerde delme işlemlerinin bittiğini, tünel içi çalışmalarına ağırlık verildiğini belirten Milletvekili Özdemir, “Oradaki müteahhidimiz bu konuda çok özveriyle çalışıyor. Yani personelinde, işinde bir eksiklik yok, zamanında açılacak. Orada asıl sorun Kahramanmaraş çıkışından gökçe mağara kısmına kadardı. Karayolları ekiplerimiz bayram tatili öncesi o güzergâhı yaptılar. Aslında tüneller açıldığında şu anda kullandığımız güzergâh kullanılmayacak. Buna rağmen vatandaşlarımız sıkıntı yaşamasın diye bizde ısrarcı olmuştuk. Oradaki planlamamızda bir aksama yok. Kahramanmaraş-Göksun karayolu üzerinde bulunan tünellerde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Kahramanmaraş-Göksun arasında yer alan ve hizmete açılan tünellerin uzunlukları Çağlayan Tüneli 2 bin 492, Döngel Tüneli 236, Tekir Tüneli bin 154, Ahmet Eskalen Tüneli, 2 bin 847, T1 Tüneli bin 95, T0 tüneli 470 metre. Yapımı devam eden T1 tüneli bin 390, T2 tüneli bin 400, T3 tüneli 3 bin 678, T4 tüneli 400, T5 tüneli 610 metre uzunluğa sahip.  Onikişubat ilçesi Bulutoğlu Mahallesi’nden başlayan tünel, Suçatı Mahallesi’nden çıkacak ve bölgenin en uzun tüneli konumunda yer alacak. Tünelin toplam uzunluğu 3 bin 700 metre olacak ve diğer tünellerle birlikte toplam 47 kilometrelik bir tünel ağı oluşacak” ifadelerini kullandı. (HABER: İLKER YİYEN)

Editör: Haber Merkezi