Şehit Ahmet Gülbahar Ortaokulu salonunda yapılan toplantının açılış konuşmasını yapan Onikişubat İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü Halil Akyürek, ” okumak öğrenciye mahsusu değil, devamlı okuyan ,okuma alışkınlığı olan kişilerin başarısı bilinen bir gerçek” diye vurgu yaparak daha sonra, akademik başarı için neler yaptık, nelere yapmamız lazım, akademik başarı için eylem planı, okuma alışkanlığı, serbest okuma, okuduğunu anlama, akademik başarıda okul, veli çevre faktörü konularında gerekli açıklamalarda bulundu. Onikişubat belediyesinin sponsor olduğu öğrencilere uygulanan, Anla, Hızlan, Odaklan ve Başar kelimelerinin baş harflerinden oluşan yapay zeka destekli AHOB programı hakkında değerlendirme yaptı.

Onikişubat İlçe Millî Eğitim Şube Müdürü Halil Akyürek konuşmasını tamamlayarak AHOB programı ile geniş bilgiyi vermek üzere Mikrofonu Aytaç Temur hocaya bıraktı.

“öğrencilerin dikkatlerini geliştirmek, konsantrasyonlarını yükseltmek, okudukları metinleri daha kısa sürede daha yüksek oranda anlamalarını sağlamak amacıyla geliştirilmiş, dünyanın yapay zeka içeren ilk dikkat, odaklanma, okuma ve anlama yazılımıdır.1 diyen Aytaç Temur daha sonra şu bilgileri verdi:

“Özellikle 2000 yıllardan itibaren yetişen nesilde teknolojinin özellikle telefon ve tabletin kullanımı neticesinde ortaya çıkan dikkat eksikliği ve odaklanma ile ilgili sorunlar bununla beraber okuma alışkanlığının gitgide azalması ve genç nesillerin kitaplardan uzaklaşması ile bu alanda faydalı olabilecek bir takım projelere ihtiyaç duyulması durumunu doğurmuştur. Bu bağlamda Çocuklarda

-dikkat eksikliğini gidermek ve odaklanmalarını sağlamak

-okuma ile ilgili sorunları gidermek

-eğitimi ve öğrenimi keyifli ve eğlenceli hale getirmek

-özgüveni yükseltmek

-öğrencilerin derselere daha fazla katılımlarını sağlamak

-sınav başarılarını yükseltmek

-kitap okuma alışkanlığı kazandırmak Bu sayede bizlerde her öğrencinin yada çocuğumuzun

– keyifle öğrenebileceği ‘’Gamification ‘’ tekniklerini uygulamasını sağlamak

-gelişimlerini çeşitli ölçme-değerlendirme otomasyonları ile takip etmek

-teknolojiyi doğru kullanma ve yönledirmek

-en önemliside muhakeme yeteneğini geliştirerek okumayı ve sevmesini sağlamaktır.

AHOB yazılımı ,kullanıcılara herhangi bir teknik öğretmemekte, kullanıcıların motor becerilerini geliştirmektedir. Bu sebeple kullanım sonrası elde edilen kazanımların zamanla kaybedilmesi söz konusu değildir. AHOB yazılımını yıllar önce kullanan öğrenciler hala aynı kazanımları sahip oldukları raporlanmıştır. Herhangi bir olumsuz etkisi görülmemiş kısa süre içerisinde gösterdiği olumlu etkileri gerek öğretmenler gerekse veliler ve öğrenciler tarafından bizzat kendileri tarafından dile getirilmiştir. ” dedi.

Toplantı katılımcıların sorularının cevaplandırılmasıyla son buldu.

Editör: Haber Merkezi