Kahramanmaraş’ın Ulaşım Sorunları Meclis Gündeminde
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Kahramanmaraş Milletvekili Dr. İrfan Karatutlu, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bütçe görüşmeleri sırasında Kahramanmaraş’ın yıllardır çözülemeyen ulaşım sorunlarını gündeme taşıdı.
Karatutlu, demiryolu, hızlı tren ve hava ulaşımı yatırımlarında Kahramanmaraş’ın sistematik şekilde geri plana itildiğini belirterek, bu durumun artık bir ihmal değil açık bir adaletsizlik olduğunu vurguladı.
“Demiryolu Haritada Var, Gerçekte Yok”
Kahramanmaraş’ın demiryolu tarihine dikkat çeken Karatutlu, Osmanlı dönemine ait haritalarda dahi demiryolu güzergâhlarının kentin altından geçtiğini hatırlattı. Buna rağmen şehrin hiçbir zaman aktif bir demiryolu ağına dâhil edilmediğini ifade etti.
1948 yılında Kahramanmaraş’a yapılan demiryolu bağlantısının uzun yıllardır kullanılmadığını belirten Karatutlu, “Bu tablo, Kahramanmaraş’ın kaderine terk edildiğinin açık göstergesidir” dedi.
“Hızlı Tren Maraş’a Gelince Sürekli Erteleniyor”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın Ankara–Çorum–Samsun hattı üzerinden Karadeniz’e hızlı tren yatırımlarını sürdürdüğünü hatırlatan Karatutlu, Kahramanmaraş söz konusu olduğunda projelerin sürekli ötelenmesine tepki gösterdi.
“Maraş–Nurdağı arasında yeni bir bağlantı öneriliyor ancak asıl ihtiyaç Kahramanmaraş–Gaziantep hızlı tren hattıdır” diyen Karatutlu, iki kentin sanayi, ticaret ve lojistik açıdan birbirine sıkı sıkıya bağlı olduğunu vurguladı.
“Gaziantep’e Ray Var, Maraş’a Yok”
Gaziantep’te hayata geçirilen ve yaklaşık 100 kilometrelik Gaziray projesini hatırlatan Karatutlu, benzer raylı sistem yatırımlarının Kahramanmaraş’a yapılmamasını eleştirdi.
“Komşu illere yapılan yatırımlar Kahramanmaraş’a gelince duruyor” diyen Karatutlu, şehrin hızlı tren ve modern raylı sistemleri fazlasıyla hak ettiğini ifade etti.
“Havalimanı Var Ama Uçak Seferi Yok”
Kahramanmaraş Havalimanı’ndaki sefer yetersizliğine de dikkat çeken Karatutlu, özellikle AJet’in Sabiha Gökçen çıkışlı uçuş planlamasında Kahramanmaraş’ın tamamen dışlandığını söyledi.
Gaziantep, Adana, Kayseri, Trabzon ve Rize’de günlük üçer sefer bulunduğunu belirten Karatutlu, 1 milyon 200 bin nüfuslu Kahramanmaraş’ta tek bir günlük seferin dahi olmamasının kabul edilemez olduğunu vurguladı.
“Bu Bir Planlama Hatası Değil, Açık Bir Adaletsizlik”
Ulaştırma Bakanlığı’nın sefer planlamasını tamamen havayolu şirketlerine bıraktığını dile getiren Karatutlu, nüfusu Kahramanmaraş’ın üçte biri olan illere bile uçuş konulabildiğini, ancak Kahramanmaraş’ın görmezden gelindiğini söyledi.
“Kahramanmaraş–Sabiha Gökçen AJet seferini söke söke alacağız” ifadelerini kullanan Karatutlu, bu konunun takipçisi olacaklarını belirtti.
“Kahramanmaraş Artık Oyalanmamalı”
Konuşmasını net bir çağrıyla tamamlayan Karatutlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na seslenerek şunları söyledi:
“Kahramanmaraş demiryolunu, hızlı treni ve güçlü hava ulaşımını hak ediyor. Bu şehir yıllardır oyalanıyor. Ulaşım yatırımlarında adalet istiyoruz.”




