Çin genelinde 300’ün üzerinde şehirde 10 milyondan fazla 5G-A kullanıcısı bulunan Huawei, hizmetler, altyapı ve operasyon alanlarında sunduğu inovasyonlarla telekomünikasyon sektöründe liderliğini güçlendirdi.
Huawei’nin bu yılki vitrini;
-
Hizmetler: Çin’in üç büyük operatörüyle birlikte geliştirilen 5G-A deneyimleri ve senaryo tabanlı yapay zekâ (AItoX) projeleriyle yeni para kazanma modelleri tanıtıldı.
-
Altyapı: Yapay zekâ destekli ağların kurulması ve yönetimine ilişkin gelişmeler sunuldu. Ayrıca, tüm ağ katmanlarında uçtan uca yapay zekâ destekli Ultra Geniş Bant (AI UBB) çözümü tanıtıldı.
-
Operasyonlar: Akıllı kablosuz ağ ve ev geniş bant operasyonlarında elde edilen en son başarılar paylaşıldı.
2025’de Çin, Orta Doğu ve Asya-Pasifik’te 5G-A’nın ticari olarak daha hızlı benimsenmesi bekleniyor. Operatörler, kullanıcı deneyiminden para kazanma modellerini aktif şekilde geliştirmekte.
Eric Xu, telekom sektöründe yeni büyüme alanları olarak;
-
Kullanıcı ihtiyaçlarına uyum,
-
HD video tüketimini artırma,
-
Akıllı bağlantılı araçlarda büyüme,
-
Yapay zekâdan maksimum fayda sağlama konularını işaret etti.
Xu, her operatörün farklı ihtiyaçları olduğuna ve Huawei’nin bu çeşitliliğe uyum sağlayacak çözümler geliştirmeye devam edeceğine vurgu yaptı.
Çin, 5G-A teknolojisinde 300’den fazla şehirde yaygın erişimle global lider konumunda. Ülkede 10 milyondan fazla 5G-A kullanıcısı bulunuyor. Operatörler, bu gelişmelerle ultra hızlı ağlar sunarken, akıllı yaşam, ulaşım ve üretim sektörlerinde dijital dönüşümü destekliyor.
İletişim sektörü, yapay zekâ ile büyük bir dönüşüm yaşıyor. Yeni deneyimlerden para kazanma modelleri sayesinde sektörün yeni büyüme evresine girmesi bekleniyor. Operatörler, yapay zekâyı altyapıdan hizmetlere, operasyonlardan iş modellerine kadar entegre ederek iş büyümesini hızlandırıyor.
Operatörler, yapay zekâyla kişiselleştirilmiş, entegre hizmetler sunmayı hedefliyor. Akıllı ev, araç içi hizmetler (V2X) ve işletmeler için bilgi işlem ağları gibi alanlarda yenilikler geliştiriliyor.
Kaynak: İGF




