Antalya’da Kurban Bayramı Öncesi Otel Dolulukları Yüzde 70-80 Arasında Seyredecek

Antalya turizmi, Kurban Bayramı yaklaşırken beklenen hareketliliği tam anlamıyla yakalayamıyor. Bölgedeki otellerin doluluk oranlarının bu yıl yüzde 70 ile 80 arasında kalması öngörülürken, sezonun hedeflenen yüzde 100 doluluğa ulaşması mümkün görünmüyor.

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkan Başdanışmanı ve deneyimli turizmci Hamit Kuk, 2025 yaz sezonunun beklentilerinin yüksek olmasına rağmen ilk dört aylık dönemde beklenen performansın yakalanamadığını belirtti.

İlk Dört Ayda Durgunluk, Mayıs İyileşme Gösterdi

Hamit Kuk, 2025 yılının ocak-nisan döneminin geçen seneye kıyasla geride kaldığını, mayıs ayında ise bir miktar toparlanma yaşandığını söyledi. Ancak haziran ayının özellikle ilk yarısında özellikle yabancı turistlerde durgunluk devam ediyor.

"Mayıs ayı kötü geçmedi ancak haziranın ilk iki haftası yurt dışı pazarında beklenen hareketliliği göremedik," diyen Kuk, turizm sektörünün 2025 sezonuna temkinli yaklaştığını vurguladı.

İç Pazar Sınavlarla Darbe Aldı

Kurban Bayramı’nda iç pazardan da beklenen katkının sınav dönemleri nedeniyle azalması sektörde endişeye yol açtı. Kuk, “Karne tatilleri henüz gerçekleşmedi, ardından LGS ve üniversite sınavları var. Bu durum ailelerin tatil planlarını ertelemesine neden oluyor” dedi.

Sınavların ailelerin seyahat planlarını doğrudan etkilediğini söyleyen Kuk, “Aileli tatillerde beklenen yoğunluk yok, ancak çocuğu olmayan ya da sınav engeli bulunmayanlar tatile çıktı. Satışlarda çok iyi olmasa da kayda değer bir hareket var” diye ekledi.

Kurban Bayramı Doluluk Oranları ve Sonrası

Kurban Bayramı öncesi otellerde doluluk oranlarının yüzde 70-80 civarında seyredeceğini belirten Hamit Kuk, bayram sonrası dönemde ciddi doluluk boşlukları yaşanacağını ifade etti.

“Haziran ayının özellikle ilk haftası ve bayram döneminde doluluk yüzde 70-80 arasında olacak. Ama bayramdan sonra ciddi boşluklar söz konusu. Aslında hedefimiz yüzde 100 doluluktu, fakat bu hedefe ulaşamadık” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin Turizmde Fiyat Dezavantajı

Yurt dışı pazardan gelen turist sayısında da düşüş olduğunu vurgulayan Kuk, Türkiye’nin fiyat açısından rakip ülkelerin gerisinde kaldığını dile getirdi.

“Türkiye son iki yılda oldukça pahalı bir destinasyon haline geldi. Mısır ve Yunanistan gibi daha uygun fiyatlı ülkeler yabancı turistlerin tercihi olmaya başladı. Özellikle Rus, Alman ve diğer Avrupa ülkelerinden gelen turistler bu yıl Mısır’ı daha çok tercih ediyor,” ifadelerini kullandı.

Turizmcilerin Umudu 25 Haziran’dan Sonra

Hamit Kuk, üniversite sınavlarının tamamlanması ve yurt dışı pazarın toparlanmasıyla haziran ayının ikinci yarısından itibaren hareketlenme beklediklerini söyledi.

“Sezonun gerçek anlamda 25 Haziran itibarıyla başlayacağını düşünüyoruz. O tarihten sonra iç pazarda da bir canlanma yaşanacak,” diye ekledi.

Turizm Sektöründe Önümüzdeki Süreç

Antalya’da turizm sektörünün bu yılki performansı sınav dönemleri, fiyat rekabeti ve küresel ekonomik koşulların etkisiyle beklentilerin altında kalıyor. Sektör temsilcileri, özellikle bayram sonrası dönemde yeni stratejiler geliştirmeyi ve yerli-yabancı turistleri çekmek için kampanyalar düzenlemeyi planlıyor.

Turizmciler, hem fiyat hem de hizmet kalitesi açısından rekabet gücünü artırmak için çalışmalarına hız verirken, önümüzdeki yaz sezonu için daha sürdürülebilir ve verimli çözümler arayışında.

Kaynak: iha