Dijital çağın yeni kurallarını mercek altına alan Vizyon 100 platformu, “Pandemi Sonrası Döneme Hazırlık” temalı 2021 zirvesini 8 Eylül 2021 tarihinde düzenledi. Birçok üst düzey yöneticinin katıldığı etkinlikte iş dünyasının ana gündem maddesi olan dijital dönüşüm yolculuğu detaylandırıldı.

Zirvede FANUC Türkiye Genel Müdürü Teoman Alper Yiğit konuşmacı olarak yer aldı ve pandemi sonrası 5 yıla dair önemli gelişmeleri aktardı.

Günümüz dünyasında sektör farkı gözetmeksizin tüm işletmeleri etkileyen dijitalleşme serüveni, büyük dönüşümleri de beraberinde getirdi. Kurumların bu dönüşüme rahat uyum sağlamaları için çalışmalar yapan Vizyon 100 platformunun düzenlediği “Pandemi Sonrası Döneme Hazırlık” 2021 zirvesi 8 Eylül 2021 tarihinde gerçekleştirildi.

Zirvede pazarlama ve teknoloji dünyasındaki dönüşümler, dijital çağın yeni kuralları, şirketlerin bu alandaki stratejileri ele alındı.

Getir Büyük CEOsu Sn. Çağlar Ergin, Eti Gıda CEOsu Sn. Hakan Polatoğlu, Peyman CEOsu Sn. Kaan Baral, Pegasus Hava Yoları Genel Müdürü Sn. Mehmet Nane, Sinpaş GYO Genel Müdürü Sn. Seba Gacemer, Alliance Healthcare CEO Sn. Selim Taşo, Arena Grup CEOsu Sn. Serkan Çelik, Aras Kargo Genel Müdürü Sn. Utku Ayyarkın, İnoksan YK Başkanı Sn. Vehbi Varlık, MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO & MediaMarkt Türkiye CEOsu Sn.Yenal Gökyıldırım gibi değerli isimler zirvede yer aldılar.

Fabrika otomasyonu alanındaki inovatif çözümleriyle işletmelerin üretim süreçlerine dijitalleşmeyi entegre eden FANUC da etkinlikte yer aldı. Zirvede gerçekleştiren panele konuşmacı olarak katılan FANUC Türkiye Genel Müdürü Teoman Alper Yiğit, pandemi sonrası 5 yıl ve dijital dönüşüm yolculuğuyla ilgili kapsamlı bir konuşma yaptı.

“Değişim rüzgarı herkes tarafından hissedildi”

Dünyanın çarpıcı bir değişim sürecinden geçtiğini vurgulayan Teoman Alper Yiğit, “Geleceğe yönelik tutarlı öngörülerde bulunabilmek ve geleceği bugünden şekillendirebilmek için mevcut süreçleri iyi analiz etmek gerekiyor. Global dünyadaki genel kabul, bu sürecin dijitalleşme kavramı üzerinden şekilleneceği yönünde. Aslında pandemi öncesinde de bu dönüşümün hayatımızda etkili olduğunu gözlemliyorduk. Son 5 yıla baktığımızda önceki dönemlerden farklı olarak bu değişim rüzgarı herkes tarafından hissedildi. Bugün herkes dijital terminolojiye hakim ve aynı dili konuşabiliyor” dedi.

Yeni iş modelleri büyük küçük her şirketin gündeminde olmalı

Oyunun kurallarının yeniden yazıldığı bir paradigma değişimine tanık olduklarının altını çizen Yiğit, “Şirketlerin küresel çapta rekabetçi konumlarını koruyabilmesi için yeni teknolojiler konusunda yetkinlikler kazanması gerektiğini daha fazla hissedecekleri bir döneme giriyoruz. Önümüzdeki dönemde gerekli yatırımları zamanında yapamayan firmaların küresel yarıştan kopma riski yüksek olacak. Yakın gelecekte bütün sektörlerde tedarikçilerden başlayıp son tüketiciye kadar uzanan tüm üretim ve değer zincirinin, dijital sistemlerle entegre çalışabilen akıllı çözümlerle donatıldığını göreceğiz. Dolayısıyla her ölçekteki şirket, verimliliğini artırmak için artık yeni iş modelleri oluşturmak zorunda” ifadelerini kullandı.

“Bu yolculuğu konuşmak ve yorumlamaktan öteye geçmeliyiz”

Otomasyon süreçlerinin yaygın olacağı yakın gelecekte, süreci kurgulayan ve işleten akıl olarak sistemin en kilit noktası olmaya devam edeceklerini vurgulayan Yiğit, sözlerini şöyle noktaladı: “Önümüzdeki 5 yılda sosyal ve teknolojik donanımlara sahip olan çalışanlara duyulan ihtiyaç daha da artacak. Bu kapsamda dijital dönüşümle birlikte yetkinlikleri geliştirmeye dönük yetenek dönüşümüne yatırım yapılması oldukça önemli. Bu yüzden dijital sanayi yatırımları sadece otomasyon olarak algılanmamalı, bu dönüşümün tüm değer zincirinin içerisinde gerçekleştirildiği bilinmeli. Endüstri 4.0, Toplum 5.0 ya da dijital devrim olarak adlandırılan bu yolculuğu sadece konuşmak veya yorumlamaktan öteye geçmeli; bu süreçleri analiz edecek, doğru kurgulayacak ve aksiyon alacak bir yapıyı bir an önce oluşturmalıyız.”