Telefonda kelime oyunları yapılarak kandırıldım. Beni arayan bayan görevli hızlı bir şekilde konuşarak bana  DSmart’ın bedava bir paketi olduğunu söyledi. İnandırıcı gelmeyince üç dört kez daha ‘bedava mı’  ‘ücretsiz mi?’ diye sordum, O da ‘evet’ dedi.

Ben de ‘eğer bedavaysa ücretsizse Onaylıyorum’ dedim. Hatta eve kurulum yapmaya gelen  elemana sorduk eleman da bedava oldugunu  söyledi.

Geldiler cihazı bağladılar ancak sonrasında çalıştıramadık, fazla da uğraşmadık çalışmayınca cihazi söküp kaldırdık, Normal TV seyretmeye devam ettik...

Yaklaşık üç ay sonra firma tarafından arandık, aylık 89 liradan olmak üzere  3 aylık toplam 248 lira borcumuz olduğunu söylediler. Ben konuyu kendilerine detaylı izah ettim onlar ısrar edince ben de Aboneliğin iptalini istedim. Bu kez benden 3 aylık abonelik bedeli ve abonelik iptali icin toplamda 930 tl talep ettiler.

Taahhütname gönderdim ve akabinde tüketici haklarına(Tüketici Hakem Heyetine) başvurdum. 

Şimdiye kadar herhangi bir ücret ödemedim. Ancak kafama takılan bir kaç soru var;

1- tüketici haklarının sonucu yaklaşık ne kadar sürer,

2- bu süre içerisinde çıkarılan borca faiz uygulanır mı? 

3- karşımıza mahkeme masrafları filan çıkar mı?

ilginiz için teşekkürler...

Tüketicimizle yapılan sözleşme şekil itibariyle Mesafeli Sözleşme kapasamında değerlendirilebilecek bir sözleşmedir.

Bilindiği gibi, yasamıza göre Mesafeli sözleşmeler;

‘satıcı veya sağlayıcı ile tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı olmaksızın, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanmasına yönelik olarak oluşturulmuş bir sistem çerçevesinde, taraflar arasında sözleşmenin kurulduğu ana kadar ve kurulduğu an da dâhil olmak üzere uzaktan iletişim araçlarının kullanılması suretiyle kurulan sözleşmelerdir.’

Tüketici, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce ayrıntıları yönetmelikte belirlenen hususlarda ve siparişi onaylandığı takdirde ödeme yükümlülüğü altına gireceği konusunda açık ve anlaşılır şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından bilgilendirilmelidir. Tüketicinin bilgilendirildiğine ilişkin ispat yükü satıcı veya sağlayıcıya aittir.

olayımıza baktığımızda tüketici verilecek hizmete karşılık herhangi bir ücret alınamayacağının beyan edildiğini söylüyor bu durumda ses kaydını tutan sağlayıcı aksini Ispat etmek zorundadır.

Bu açıdan bakıldığında tüketicimizin yargı süreci sonunda mağduriyetini giderebileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Tüketiciye Cevaben şunu söyleyebiliriz:

1- Hakem Heyetindeki süreç 3-6 ay arasında neticelenmektedir.

2- tüketicinin davadaki haklılığına baktığımızda faiz ve mahkeme masrafı gibi bir maliyetle karşılaşacağını düşünmüyorum.