Kahramanmaraş şehir merkezinde, “Trafik” her geçen gün altından kalkılmayacak kadar çileye dönüşüyor.

Eski belediye başkanı Mustafa Poyraz ve Fatih Mehmet Erkoç zamanında bu sorun gündeme geldi… Çözüm olarak toplu ulaşım aracı olan halk otobüsleri, modernleştirilerek eski dolmuşlar kaldırıldı. Sorunun bu şekilde altından kalkılacağı zannedilmişti!

Fakat halk otobüsleri, yolcu taşımacılığında konforu artırıp, kart sistemiyle vatandaşa kolaylık sağlasa da, trafik için geçici çözüm oldu.

Çünkü insanlar halk otobüslerini saatleri uymadığından ya da yoğunluktan dolayı tercih etmiyor. Virüsle birlikte bu daha da azaldı.

Biz o zamanlarda ilimize bu tip geçici çözümler yerine kalıcı çözümler önermiştik!

Eski belediye başkanı Mustafa Poyraz’ın zamanında gündeme hafif raylı sistem gelmişti!

Belediye başkan yardımcılarından birisini komşu illere göndererek nasıl çalıştırıldığının araştırması yapılmıştı! Sonuç olarak bilhassa Gaziantep belediyesinden raylı sistemin zarar ettiği haberi gelince vazgeçildi!

Bu konuyu yine gündeme basın getirdi…

Tüm ısrarlara rağmen sonunda merkez nüfusu bir milyonun altında olan illere hafif raylı sistem veya tramvay yapılmasına izin çıkmayacağı söylenmişti!

İlimizde her geçen gün hem ticari, hem de diğer tüm motorlu araçların sayısının artmakta olduğunu biliyoruz... Ne otopark, nede yollar yetiyor…

Basın olarak hafif raylı sistemi yeniden gündeme taşımak bize düştü.

Bu sistem, komşu illerimiz Gaziantep, Adana, Kayseri ‘de hizmet veriyor ve Mersin’de bu sistemin yapımı bitmek üzere. Trafik sorununu bu şekilde hallettiler. En azında toplu taşımacılığın büyük bir kısmını demir yoluyla gerçekleştiriyorlar.

Raylı sistem kara yolu gibi değil. Yapılması zor ama yüzyıllar boyu hem masrafsız hem de konforlu bir ulaşım aracıdır...

Avrupa’ya gittiğinizde, onlar ulaşımlarının büyük kısmını demir yoluyla yapmaktalar. Bunu her Avrupa’ya giden görüyor.

Şimdi trafik sıkıntısı hat safhaya ulaştı:

Bilhassa sabah ve akşam üzeri trafik tamamen tıkanıyor. Otoparklar ve yollar yetmiyor. Cadde üzerine yapılan ikinci sıra parklar vs… bu şekilde trafikte sorunlar yaşıyoruz. İleriki yıllarda bu ilin trafik sorunu nasıl çözülecektir? 

Günümüzün  büyük sorununu ne kadar anlatsak da, anlatacak yetkili bulamayacağımızı da biliyoruz. Ancak… AK Parti genel başkan yardımcısı Mahir Ünal’a anlatabiliriz.

Bana göre bu sorun: Özel idare iş merkezi ve tüm adanın yıkılması ve meydan yapılmasından çok daha önemli bir konudur.

Konuyla ilgili yetkililer isterlerse gündüz veya akşam üzeri Trabzon caddesinden başlayarak şöyle ilin trafik akışına bir tanık olsunlar, konunun vahametini anlarlar.

Diğer taraftan: EXPO 2023 organizasyonu ilimizde gerçekleştirilecektir.

Bu konuda hazırlıklar tüm hızıyla devam ediyor. Binlerce hatta yüzbinlerce kişi ilimize gelecek. Bu konuda trafik ulaşım konusu nasıl çözümü ulaşacaktır... Bu konuyu hiç düşünen oldu mu acaba?

Geleceğe ertelenmiş sorunlar, geleceğinkilerle birleşerek çığ gibi büyür, altından kalkamayız.

Ne demiş atalar : ”Bu günün işini yarına bırakma”

Yaşam bugünün içindedir. Ne geçmişin pişmanlığında, ne de geleceğin tasalarındadır.