Mehmet Demirkol: Kural değil hakem hatası!

Spor yazarı Mehmet Demirkol, Fenerbahçe'nin kural hatası itirazında bulunduğu pozisyonun, kural değil hakem hatası olduğunu söyledi.

Mehmet Demirkol: Kural değil hakem hatası!
Mehmet Demirkol: Kural değil hakem hatası!

Fenerbahçe, Alanya maçında iptal edilen penaltı için kural hatası itirazı yaptı. Bu pozisyonla ilgili spor yazarı Mehmet Demirkol'dan bir açıklama geldi.

İşte Mehmet Demirkol'un tartışılan pozisyonla ilgili yorumu:

"KURAL HATASI DEĞİL HAKEM HATASI"

“Deniz Çoban konuyu anlatana kadar ofsayttan hiç şüphe etmedim ama şimdi hakemin en azından protokol açısından hata yaptığını düşünüyorum. Öte yandan bu bir kural hatası değil. Şikayet konusunda yönetime rapor verenin kim olduğunu da merak ediyorum. Bu tip şikayetler bu kadar sıklaştıkça ve kesin haklılık da yoksa, tıpkı maç sonu demeçleri gibi değerini kaybediyor. Burada bir hakem hatası olabilir ama kural hatası yok.”

KİM NE DEDİ?

AHMET ÇAKAR: AĞIR BİR KURAL HATASI YAPILDI

Penaltının iptal edilmesiyle ilgili eski futbol yorumcusu, eski FIFA hakemi Ahmet Çakar, yaptığı paylaşımda; "FIFA kurallarına göre ofsayttaki bir oyuncu topa doğru hareketlenip topa vurmadan önce penaltıya maruz kalırsa ofsayt ihlali gerçekleşmez, penaltı verilir, der. Ben değil FIFA oyun kuralları söylüyor. Alanya-F.Bahçe maçında hakemler ağır bir kural hatası yapmışlardır" ifadelerini kullandı.



DENİZ ÇOBAN: PRODESÜR HATASI VAR

Eski Süper Lig Deniz Çoban ise pozisyonla ilgili, "VAR dedi ki 'Ofsayt ver'. Hakem, ofsayt verdi. Ama bu bir yorum gerektiren pozisyon. VAR yorum gerektiren bir pozisyona coğrafi tespit yapıyormuş gibi 'Ver ofsaytı başla' diyemez. 'Gel, izle' diyecek. Nihai karar tartışmalıdır. Ciddi bir prosedür hatası var."

"Bir oyuncu şeklen ofsayt pozisyonundaysa ofsayt olarak değerlendirilemez. Pozisyonundan avantaj elde etmesi, oyuna veya rakibe müdahale etmesi lazım ki burada yok. Burada söyleyeceğimiz tek şey savunmanın pozisyon almasını engelleyecek şekilde koşu yolunda bulunuyor."

"Valencia, rakibinin topa koşmasını engelledi' diyorsanız o zaman tamam. Ama diğer hiçbir şekilde ofsayt olamaz. Bu, yorum gerektiren bir pozisyon. Bu pozisyon, 2+2=4 etmez. Bu karar, VAR'ın kararı olamaz Yaşar Kemal Uğurlu'nun kararı olmalıdır." ifadelerinde bulundu.



EMRE BOL: HATA YOK

Spor yorumcusu Emre Bol, Fenerbahçe'nin Alanyaspor'la berabere kaldığı maçta kural hatası olmadığını söyledi.

Emre Bol, TV100'de yayınlanan VAR Odası programında, şu ifadelere kullandı:

"Alanyaspor-Fenerbahçe maçında ne kural hatası var ne hakem hatası var. Fenerbahçe'nin şampiyonluk şansı sona erdiği için Fenerbahçe yönetimi gündemi değiştirmek için böyle yapıyor."



IFAB KURALI NE DİYOR?

-Topla oynama teşebbüsü ile topa doğru hareket eden ofsayt pozisyonundaki oyuncuya topla oynamadan veya teşebbüs etmeden veya rakibi ile top için mücadele etmeden önce faul yapılırsa ofsayt ihlali gerçekleşmeden önce olduğu için faul ile cezalandırılır.

-Halihazırda topla oynayan veya oynamaya teşebbüs eden veya rakibi ile top için mücadele eden ofsayt pozisyonundaki bir oyuncuya ihlal yapıldığında, faul yapılmadan önce ofsayt gerçekleştiği için pozisyon ofsayt ile cezalandırılır.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner128

banner126

banner131

banner134

banner132

banner90

banner130

banner133