Kahramanmaraş'ta özellikle şehir içi ulaşımda sık olarak kullanılan bölgelerde yaya yollarının gerisine, akıllı kavşakların girişlerine olmak üzere çeşitli noktalarda sürücülerin hızlarını yavaşlatmak amacı ile kasisler yapılmıştı. Vatandaşlar ise ulaşım konforunu düşürdüğü için serzenişte bulunuyordu.

Ulaşım Hizmetleri Daire Başkanı Yusuf Deliktaş konu ile ilgili olarak gazetemize yaptığı açıklamada, ''Trafikte ki riskleri önleme de kasis düşüncesi ne yazık ki ilk akla gelen düşünce. Kasis bir takım önlemeler alırken aslında daha ciddi sorunları da beraberinde getiriyor. Bunlardan ilki o kasis olan bölgelerden ambulans itfaiye ve benzeri araçlar acil hareket etmesi gereken araçlar. Bu kasisli yollarda çok ciddi sorunlar yaşabilirler. Acil giden ambulansın içindeki hasta sarsılsa veya düşse çok ciddi sonuçlara neden olur. Biz bu anlamda kasisleri çok tasnif etmiyoruz'' dedi.

Israrla kasisler üzerinde bir kültür var diyen Deliktaş, ''Biz bunu yıkmaya çalışıyoruz. Zaten kasis 2009-2018 yılı karayolları trafik kanununa göre yolda engelleyici faktörler bulundurması doğru değil. Tabi bunları bir anda oluşturamıyorsunuz.  Bir anda bu düşünceleri yok edemiyorsunuz. Yüzlerce kasis var. Riskli olmayan yerlerde yavaş yavaş kasisleri sökmeye başladık.  Yeni kasis montajı mümkün olduğu kadar yapmıyoruz. Kasis bir trafik kültürü değildir. Aslında vatandaşlarımızın trafik kurallarına, birbirlerine karşı saygı göstermemesine karşı fiziki bir tedbir olarak görüyoruz. Bu tedbirleri bazı şeyleri çözerken de bazı sorunlara da neden oluyor. Trafik kurallara uyulursa sorun çözülür. Sıkıntı bu kanunlara uymamaktan kaynaklanıyor. Kasisi bu şekilde devam ettiremeyiz. Eğer bu şekilde devam ettirirsek bir süre sonra şehirde hareket edilmez hale gelir. Bunların farkında olduğumuz için daha kalıcı çözümler üreteceğiz. Yavaş yavaş kasisleri ortadan kaldıracağız'' ifadelerine yer verdi.   

Kahramanmaraş'ta hız limitinin 82 olmasını da değerlendiren Deliktaş, ''Limiti arttırmadaki temel sebebimiz, güney çevre yolu üzerindeki arttırılan yol konforundaki kaynaklanan bir ihtiyaç. Güney çevre yolu şu anda şehrimizin ana yükünü taşıyan halterimiz. Şehrin kuzeyinde inen bütün araçlar, güneyde çevre yolunda birleşerek gerek sanayi hava alanı bölgesi gerekse şehrimizin batı kısmına bu yolları kullanıyorlar. Bu kullanım, yeni yapılan ağcalı ve ağabeyli kavşağının ışıksız hale getirilmesi kesintisiz hale getirilmesi oldukça arttı. Bu artığı zamanda trafiğin biraz seri hareket etmesi boşaltılması anlamında kanunun bize vermiş olduğu yetkiyi kullanarak hız limitimizi 70 den 82’ye çıkardık. Şehir içindeki çevre yollardaki büyükşehir ulaşım koordinasyon merkezi dediğimiz merkezin hız yükseltme limiti yetkisi 82 kilometreye kadar. Biz o limiti kullandık ve sadece otomobillerde 82’ye kadar çıkarttık. Diğer orta sınıf araçlarımızda 70 km hız sınırı duruyor. Ağır vasıtalı araçlarımız da 50 km hız sınırımız duruyor. Bu uygulama sadece otomobiller için yapılmış bir uygulama'' diye konuştu.

HABER-FOTO: ÖMER FARUK SALMAN

Editör: Haber Merkezi