Kahramanmaraş’ta şehir içi trafik!

Eski Büyükşehir belediye başkanı Fatih Mehmet Erkoç küçük minibüslerin yerine otobüs almaları için dolmuş sahiplerine baskı yapmıştı...  Minibüsler elden çıkartarak otobüse dönüldü. Ne oldu?

Bu kez de Özel halk otobüsleri kirliliği ,yaşamaya başladık.

Bilhassa Kıbrıs Meydanı ve Şeker Dereden başlamak üzere Binevlere kadar yoğun bir trafik yaşanmakta. Akşama doğru bu sıkıntı daha fazla insanlarımıza çileden çıkartıyor.

Merkezde kapasitenin üstünde motorlu araçlar bulunmakta. Bu araçların bir kısmı ilimiz trafiğine kayıtlı. Ama yine bunun yarısı kadarda yabancı plakalı araçlar trafikte dolaşmakta!

Bu yoğun trafik sorununun rahatlatmak için Büyükşehir Belediye başkanı Hayrettin Güngör, büyük yolcu kapasitesine sahip otobüsler aldı. Trafik sorunun çözmek amacıyla hizmete girecek…  

Trafik sıkıntısını çözmek kısa vadede mümkün değil… Örneğin komşu illerimizin tamamında hafif raylı sistem var. İlimizin yapısı itibariyle bu sistem yakışır ve aynı zamanda toplu ulaşımda da büyük katkı sağlar.

Çare hafif raylı sistem:

Bunun için büyük yatırım gerekir diyebilirsiniz! Bu kadar özel halk otobüsleri ve belediye otobüslerinin bu trafik sorununu çözmesini beklemek elbette mümkün değil…  Her geçen gün motorlu araç sayısı artıyor. Yollar ve otoparklar yetmiyor… Ne yaparsanız yapın, insanların kendi özel araçlarını kullanmalarının yerine, toplu taşımaya yönlendirilmediği veya cazip hale getirilmediği sürece sorun giderek altından kalkılamaz duruma gelecektir...

Yurt dışına gidenler bilirler. Örneğin Almanya’da özel araç sayısı bizden en az iki kat daha fazla, onlar genel olarak ulaşımı demir yolarını kullanıyorlar. Tatil günlerinde kendi özel araçlarını...

Demir yolu veya tramvay  yapımı kolay değil…

Ama bir kısmında demiryolu ağlarını döşemek oldukça kolay. Çalışıldığı takdirde bir yılda bu işi çözmek işten bile değil. Şekerdere’yi işin içine kattığınız zaman bu kez tünel açmak devreye girer ki o daha sonra zaman alacak bir yatırımdır.

Kalıcı hizmet bırakmak ve ismi ile anılmak önemlidir. Yukarıda bahsettiğim kalıcı hizmetlerden birisidir. Toplu taşıma sanıldığınındın daha fazla hayati önem arz etmektedir. Toplu taşıma araçları zaman zaman bırak hizmet etmeyi,  giderek azap haline geliyor. Günümüz şartlarda ne kadar büyük kapasiteye sahip otobüs hizmete girse de bu bir süre sonra ihtiyaca cevap veremeyeceğini biliyoruz.

Elbette hafif raylı sistemin maliyeti yüksek olacaktır. Ancak bir kez yapıldığında hem ekonomik hem de ulaşım konforu sağlayacağının da farkında olmalıyız.

Bu demiryolu ağını kim ilimize kazandırırsa o zatın ismi tarihe mal olacaktır.

Birçok doğruların yapıldığını ve yapılmakta olduğunu biliyoruz. Bunu elbette takdirle karşılıyoruz ve alkışlıyoruz. Ama yanlışlara karşı sesimizi çıkarmak, doğruların istikametini göstermek zorundayız. Bilhassa bizim gibi coğrafya da yaşayan insanlar olarak ve ayrıca mevcut şartlarda, güvenliğin ve milli hedeflerine ulaşmasını sağalacak yatırımlara ağırlık vermeliyiz.

Mevcut yaşmakta olduğumuz kriz ülkemizi terk edene kadar temkinli hareket etmek zorundayız…