ŞÜKUFE NİHAL BAŞAR   

İlkin Tevfik Fikret’in etkisinde aruz ölçüsüyle şiir yazmıştır. Daha sonra ise Milli Edebiyat akımının ilkelerine uygun olarak hece ölçüsüyle şiirler yazmıştır.

Şiirlerinde lirizm ve kadınsı bir içtenlik hakimdir.

Fatih Mitinginde etkileyici bir konuşma yapmıştır.

Eserleri: Yıldızlar ve gölgeler, Hazan Rüzgarları, Gayya, Su, Sıla Yolları, Sabah Kuşları, Yerden Göğe (şiir); Renksiz Istırap, Çöl Güneşi, Yakut Kayalar, Yalnız Dönüyorum, Domaniç Dağlarının Yolcusu, Çölde Sabah Oluyor (roman); Tevekkülün Cezası (öykü); Finlandiya (Gezi Yazısı).

HALİDE NUSRET ZORLUTUNA   

Şiire mütareke yıllarında başlamıştır. Kurtuluş Savaşı’nın etkisi ve heyecanıyla Milli Edebiyat akımına katılmıştır.

Geleneksel ölçü ve kurallara bağlı kalıp kadınsı duyarlılığını şiirlerine yansıtmıştır.

Eserleri: Geceden Taşan Dertler, Yayla Türküsü, Yurdumun Dört Bucağı, Ellerim Bomboş (şiir);  Küller, Sisli Geceler (roman); Beyaz Selvi, Büyük Anne, Aydınlık Kapı (öykü).

NECMETTİN HALİL ONAN  

Coşkun ulusal duyguları işleyen ve hece ölçüsüyle yazdığı şiirleriyle bilinir.

“Bir Yudum Daha” adlı şiir kitabında “DUR YOLCU” adlı şiiri çok meşhurdur.

Son dönemde ise genellikle Yahya Kemal’in etkisinde kalmıştır.

Eserleri: Çakıl Taşları, Bir Yudum Daha (şiir).

RIZA TEVFİK BÖLÜKBAŞI    

Toplum için sanat düşüncesinde olan sanatçı, mizahi unsurlardan yararlanarak didaktik şiirler yazar.

Aşık tarzının ve hecenin Milli edebiyat ve sonrasında yaygınlaşmasını sağlamıştır.

Eserleri: Serab-ı Ömrüm; Tekke ve Halk Edebiyatı ile İlgili Makaleler.

MİTHAT CEMAL KUNTAY   

Vatan ve millet sevgisi konulu lirik ve epik şiirleriyle tanınır.

Mehmet Akif ile yakınlığı önemlidir.

“Üç İstanbul” en meşhur romanıdır.