Kahramanmaraş'ta hem hafızlık projesi hem de Digital Kanatlar(Robotik kodlama) projesiyle ilgili eğitimlerin verilediği 15 Temmuz Şehitler Ortaokuluyla ilgili olarak açıklama yapan Okul Müdürü Memduh Kayıklık, kampüs niteliğindeki fiziksel imkanları ve Bakanlık tarafından iki dalda proje olarak desteklenen okulda öğrencilerin zihinsel, bedensel, ruhsal ve duygusal gelişim için tüm imkanların olduğunu söyledi.

''ÖĞRENCİLERİN GELİŞİMİNE KATKI SUNACAK''

Akademik destek projeleriyle bir üst öğrenime hazırlanan öğrenciler dayanışma içinde olunan okullara yerleştirileceğini belirten Kayıklık şunları kaydetti;

''Proje ile birlikte okulumuz sadece dördüncü sınıfı bitiren erkek öğrencileri yapılacak seçme sınavı ile alabilecektir. Geçmiş yıllarda ara sınıflardan öğrenci kabul edilen hafızlık sistemine artık kesinlikle ara sınıflardan öğrenci kabul edilmeyecektir. Öğrencilerin okul aidiyetlerini ve özgüvenlerini pekiştiren dini, ahlaki, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerle pekiştirilen eğitim.''

''3 YIL BOYUNCA ÜCRETSİZ KODLAMA EĞİTİMİ''

''Digital Kanatlar projesi kapsamında öğrencilerimiz üç yıl boyunca ücretsiz “Robotik ve kodlama” eğitimi alacaklardır. Okulumuza gelen öğrenciler akademik anlamda hedeflerinde asla sapma olmadan daha da iyiye; ahlak ve maneviyat temeli ile asrın gerektirdiği tüm modern bilimsel bilgileri de kuşanarak ulaştırılacaktır. Kampüs niteliğindeki fiziki imkanları sayesinde, pansiyon, yemekhane, mescitler, modern derslikler, bilgisayar laboratuvarları, robotik kodlama odası, dil sınıfı, akıl ve zeka oyunları dersliği, cep sinemaları, konferans salonu, sergi salonu, toplantı odaları, satranç odası, tasarım beceri atölyesi, tilavet odası, futbol sahaları, basket sahaları, voleybol sahaları, tenis kort, tenis masaları, halı sahası, kapalı spor salonu, fitness, sauna, yüzme havuzu, jimnastik salonlarıyla eşsiz bir eğitim öğretim ortamı sunuyoruz.''

''HAFIZ OLMA İMKANI''

''Seçme sınavı ile alınan öğrencilerden oluşan seviye sınıfları, 20 kişilik sınıflar, 8 ile 15 kişilik özel ders gibi kurs ortamı, koçluk sistemi, etütler, kamplar, geziler, sosyal ve kültürel içerikli zengin programlar, projeler ile hedeflerine ulaşmaları için en mükemmel imkanlar öğrencilerimizin hizmetine devletimizin gücü ile ücretsiz sunulmaktadır. Böylece çocuklarımız 5 ve 6. sınıflarda internet başında ya da rastgele geçirecekleri vakitleri disipline ederek hafızlık gibi çok büyük bir şerefe kavuşabilmektedirler. Örgün eğitimle birlikte hafızlık projemizde sisteme giren hiçbir öğrenci sistemden çıkarılmayacak olup, hafızlık sisteminde geride kalmışsa moral ve motivasyonu bozulmadan gerekirse hedefine dil sınıflarında devam ederek okulumuzdan en iyi ortaöğretim kurumlarına yerleştirilerek mezun edilecektir.

Hafızlık proje okulları ilk mezunlarını geçen yıl vermiş olup sadece bir okulumuz, hafız öğrencilerimize hem 500 tam puan hem de 63 Fen Lisesi kazandırmıştır. Bu yılda bir çok okul tam puan çıkaramamışken hafız öğrencilerimizden 500 tam puan bekleyen vardır. Bu arada yeni atanan sayın valimizin de hafız olduğunu yazmakta yarar var.

21.Yüzyıl Becerileri Bağlamında İmam Hatip Ortaokullarında Yeni Dönem

İmam Hatip Ortaokulları, ortaokul dersleriyle birlikte temel İslami bilgilerini içeren derslerin de okutulduğu kendine özgü kurum kültürü bulunan okullardır. Bu okullarda, çocuklarımıza milli, manevi, ahlaki, insani ve kültürel değerler önceliğinde, akademik eğitimlerinin yanı sıra bedensel ve ruhsal gelişimlerini de destekleyen eğitim ortamlarında, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir üst öğrenime hazırlayan özgün projeler, yabancı dil ve hafızlık programları uygulanmaktadır.

Bu kapsamda Okul-Kur'an Kursu İş Birliğine Dayalı Hafız Yetiştiren İHO ile;

1. Hafızlık eğitiminin ortaokul düzeyinde yapılması, Hafızlık eğitimini erken kolay ve kalıcı hâle getiren erken yaş avantajından yararlanılması,

2. İslam dininin temel iki kaynağı Kur'an ve Sünneti referans alan din eğitimi,

3. Öğrencilerin hafızlık eğitimi için ilgi, istidat ve kabiliyeti olanlar arasından seçilmesi,

4. Hafızlığa 5. sınıfta başlanması, 6. sınıflarda tamamlanması, 7. ve 8. sınıflarda pekiştirilmesi ve yoğun akademik program ile LGS’de sınavla alan okullara yerleşme,

5. Öğrencilerin, okul ortamından, aileden ve sosyal çevreden uzak kalmadan örgün eğitimden azami düzeyde yararlanarak hafızlık eğitimi alması,

6. Millî, mânevî, ahlâkî, kültürel ve insânî değerlerin içselleşetirilmesinde Kur'an ayetlerinin anlamından ve hafızlık eğitiminin kazanımlarından yararlanılması,

7. Öğrencilerin, ortaokul düzeyinde din eğitim ve öğretimi ile ilgili temel becerileri edinmeleri ve Kur'an'ın ana konuları hakkında bilgi sahibi olması,

8. Hafızlık eğitimi sürecinde çeşitli sosyal-kültürel etkinliklerle öğrencilerin kişisel becerilerinin ve sosyal yeteneklerinin geliştirilmesi,

9. Öğrencilerin hafızlık eğitimi vesilesiyle kazandıkları çalışma disiplini, zaman yönetimi gibi becerilerinin geliştirilmesi ve pekiştirilmesi,

10. Akademik destek projeleriyle bir üst öğrenime hazırlanan öğrenciler ve dayanışma içindeki okullar

11. Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerinin düzenli ve muhtevaya uygun eğitim ortamlarında özgün ders materyalleri ile öğretimi,

12. TÜBİTAK ve TEKNOFEST başta olmak üzere robotik kodlama, fen bilimleri, matematik, sosyal bilimler, teknoloji tasarım ve değerler eğitimi alanlarında yerel, ulusal ve uluslararası projelere etkin katılım,

13. Öğrencilerin bir üst öğrenime akademik açıdan hazırlanması ve hazır bulunuşluklarında bir mahrumiyet yaşanmaması,

14. Akademik öğrenme açısından velilerin beklentilerinin karşılanması, hedeflenmektedir.

Akademik Danışma kurulu ile Üniversitelerle işbirliği sağlanması.

Proje ile hafızlık için akademik başarıdan, akademik başarı için hafızlıktan taviz verilmeyecektir. Hafız ama mühendis, hafız ama doktor, hafız ama öğretmen…gibi akademik hedeflerden asla vaz geçilmeden çaba sarf edilmektedir.

Okuduğunu çabuk öğrenme, yorumlama, hafızada genişleme, ezber kuvveti gibi birçok yan fayda kazanacak, diğer derslerde de azami başarı sağlayacaktır

Güçlü hafıza, manevi donanım

Milli, manevi, insani, ahlaki ve kültürel değerlerin içselleştirilmesinde Kur’an ayetlerinin anlamından ve hafızlık eğitiminin kazanımlarından faydalanılan projede öğrenciler; güçlü hafıza, güçlü öğrenme yetisi kazanarak gelecekteki kariyerlerine ciddi katkı sağlıyor. Minik hafızlar ayrıca çalışma disiplini ve zaman yönetimi gibi becerilerini pekiştiriyor. MEB Hafızlık Projesi’nde öğrenciler, okul ortamından, aileden ve sosyal çevreden uzun süre uzak kalmadan hafızlık eğitimini tamamlıyor.

 "Okul-Kur'an Kursu İş Birliğine Dayalı Örgün Eğitimle Birlikte Hafızlık Projesini" iş birliği içerisinde yürüttüğümüz Diyanet İşleri Başkanlığımıza, İlçe ve İl Müftülerimize, İlçe ve İl Milli Eğitim Müdürlerimize, fikirleri ve teşvikleriyle yön veren bürokratlarımıza; Katkı sunan STK’larımıza, planlanmasında, koordinesinde ve uygulama süreçlerinin takibinde büyük emeği geçen değerli mesai arkadaşlarımıza; okullarda özverili gayretleriyle emek veren yöneticilerimize, öğretmenlerimize ve Kur'an kursu öğreticilerimize çok teşekkür ederiz. Velilerimizin maddi ve manevi destekleri ile örgün eğitimle birlikte hafızlık çalışmasını üstün gayret ve özveri ile yürüten sevgili öğrencilerimize başarılar dileriz.

HABER: ÖMER FARUK SALMAN

Editör: Haber Merkezi