Kahramanmaraş ve Adıyaman’da elektrik dağıtım hizmetlerini başarıyla yürüten AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş., altyapı yatırımlarıyla birlikte Ar-Ge ve ileri teknolojiye yaptığı yatırımlarla da hizmet ve faaliyetlerini her geçen gün geliştirmeyi sürdürüyor. Arızaya uzaktan mühadeleyi mümkün kılan sistemlerden e-kesinti mobil uygulamasına, çağrı merkezinden otomatik sayaç okuma sistemine kadar sayısız yenilikçi hizmeti hayata geçirdiklerini söyleyen AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Hasan Kaşıkçı, “Teknolojiye yaptığımız yatırımlarla müşteri memnuniyetini  en üst seviyeye çıkarmanın yanı sıra, enerji kayıplarını azaltıp, verimliliği artırarak, ülke ekonomisi ve çevreye de katkı sağlıyoruz. Kahramanmaraş ve Adıyaman’da 2011’den bugüne kadar daha iyi hizmet sunmak için 381 milyon TL’yi aşkın yatırım gerçekleştirdik. Kahramanmaraş için sadece 2017 yılında 133 milyon 257 bin TL yatırım gerçekleştirmeyi planladık” dedi.AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş. bugün itibarıyla Kahramanmaraş ve Adıyaman’da 637 bini aşkın elektrik abonesine elektrik dağıtım hizmeti veriyor. Faaliyete geçtiği 2011 yılından bu yana altyapının yenilenmesine ve modernleştirilmesine önem veren AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş. toplam 381 milyon 291 bin TL yatırım gerçekleştirdi. Ayrıca ‘ileri teknoloji tabanlı yatırımlarla hizmetlerini geliştirmeye’ odaklanarak, sektöre  örnek teşkil eden birçok yenilikçi uygulamayı hayata geçiriyor.AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürü Hasan Kaşıkçı, daha kaliteli ve kesintisiz elektrik sağlanması için önemli altyapı yatırımları gerçekleştirdiklerini belirterek, “2011 yılından bugüne kadar 20 bin 810 armatür yenilenirken,  armatür sayısı 6 milyon TL bütçe ile 103 bin 291’den 131 bin 649’a çıkarıldı. Trafo merkezlerindeki fider açmaları kamu dönemine göre yüzde 60 oranında, trafo yanmaları ise yüzde 45 oranında azaldı ve tüketicilerimize kaliteli ve sürekli enerji verme imkânı oluştu.   Ayrıca kayıp kaçak oranı 2015 yılı sonu itibarıyla Türkiye’de en düşük şirket olduk” dedi. “Teknoloji ile müşteri memnuniyetini artırıyoruz”Kaşıkçı, ilk günden bu yana daima en iyiyi hedefleyen bir yol haritası eşliğinde ilerlediklerini belirterek şunları söyledi:“Hizmet performansı ile müşteri memnuniyetini artırma, verimliliği yükseltme ve bölgenin gelişen ihtiyaçlarını karşılamayı dikkate alan dinamik yatırım planlarımızla, sürekli gelişim yolunda faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu amaçla çok güçlü yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Tüketicilere kesintisiz ve kaliteli enerji arzı sağlayabilmek için CBS (Coğrafik Bilgi Sistemleri), TKS (Tedarik Sürekliliği Kayıt Sistemi), Enerji Kalitesi İzleme Sistemi, OSOS (Otomatik Sayaç Okuma Sistemi), SCADA/DMS sistemleri ile Sinerji Projesi kapsamında SAP yazılım ve entegre programları gibi birçok ileri teknolojiye sahip uygulamaları hayata geçirdik. Ar-Ge çalışmalarıyla da, hizmetlerimizi daha iyi nasıl geliştirebileceğimizi sürekli planlıyor ve yenilikleri işimizi adapte etmek için yatırımlar yapıyoruz. Temel amacımız tüketicilere en kaliteli ve kesintisiz enerjiyi sunmak, onların yaşamlarını kolaylaştırmaktır.”  “Arızaya uzaktan müdahele edebiliyoruz”Kaşıkçı, hayata geçirdikleri yenilikçi uygulamaları şu örneklerle anlattı: “Örneğin elektrik arızalarında şebeke takibini daha iyi yapmak için görevlilere tablet bilgisayar tahsis ettik. Böylece şebeke takibi yapılan SAP/PM, TKS (Tedarik Sürekliliği Kalite Sistemi) gibi uygulamalara anlık erişim sayesinde kesintiye müdahale sürelerimizde iyileştirmeler sağlıyoruz. Ayrıca şu ana kadar 96 dağıtım istasyonunda kurduğumuz ve hızla yaygınlaştırdığımız SCADA sistemi ile birçok soruna uzaktan müdahale edebiliyoruz. Bu sistemle arıza yerine ekip gönderilmeden uzaktan işlem yaparak; kesinti sürelerinin minimuma indirilmesi, enerji kalitesinin iyileştirilmesi, enerji kayıplarının, şebeke kesintilerinin ve işletme maliyetlerinin düşürülmesi, ilgili merkezlere ait bütün elektriksel ölçüm verilerinin uzaktan izlenebilmesi ve raporlanması ile işgücü, zaman kazanımı ve ekonomik verimliliğin sağlanması mümkün hale geliyor. SCADA merkezimiz vasıtasıyla arızalara kısa sürede müdahale etme imkânına sahip olduk. OSOS (Otomatik Sayaç Okuma Sistemi) ise üreticiler ile yıllık enerji tüketimi 100 bin KWh üzeri olan abonelerin tüketimlerini uzaktan takip ederek kontrol etmemizi sağlıyor.” e-kesinti mobil uygulaması, kesintiyi önceden haber veriyorKaşıkçı, AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş.’nin hayata geçirdiği e-kesinti mobil uygulaması hakkında da bilgi verdi:“Elektrik dağıtım şirketlerinin çatı kuruluşu Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği’nin (ELDER) iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz e-kesinti mobil aplikasyonu, Türkiye’nin her yerindeki planlı elektrik kesintilerini akıllı telefonlar aracılığıyla önceden haber veriyor. Uygulamayı kullanan abone bulunduğu mahalledeki kesintiyi 48 saat önceden cep telefonundan öğrenirken, kesintiden 30 dakika önce telefonuna son bir uyarı daha geliyor. Türkiye’de bir ‘ilk’ olan uygulama için hiçbir ücret ödenmiyor. Böylece tüketiciler planlamalarını önceden yapabiliyor. Sadece bulunduğunuz ilçeyi değil, seçtiğiniz ilçenin de kesintilerini görebilir, iş yeriniz veya yazlığınızın bulunduğu bölgedeki bilgilere de ulaşabilirsiniz. Uygulama, Apple Store ya da Google Play’de ‘e-kesinti’ yazarak indirilebilir.”  AKEDAŞ’TAN TEKNOLOJİYE VE AR-GE’YE DEV YATIRIM AKEDAŞ elektrik dağıtım A.Ş. altyapı, Ar-Ge ve ileri teknolojiye yaptığı güçlü yatırımlarla hizmet kalitesini sürekli geliştiriyor “Ar-Ge çalışmaları ile yenilikçi uygulamalar geliştiriyoruz”Ar-Ge çalışmalarına da büyük önem verdiklerini dile getiren Kaşıkçı, “Gerçek Zamanlı Sıcaklık Takibi İle Kesinti Önleme Sistemi Ve Pilot Bölge Uygulaması isimli AR-GE projemiz ile dağıtım bölgemizdeki OG hücreleri ve trafolarında sürekli olarak anlık sıcaklık izlenmesi suretiyle, arkların oluşmadan önlenmesi, arıza ve kesinti sayısının azaltılması, şebeke sürekliliğinin ve iş güvenliğinin artırılmasını amaçlıyoruz. Proje, pasif ve ses dalgaları ile haberleşen yüksek teknoloji sıcaklık sensörleri vasıtasıyla noktasal ve gerçek zamanlı olarak hücre ve trafolarda sıcaklıkların ölçülmesi ve bu ölçümlerin kurulacak iletişim sistemi ile (Pilot SCADA) online olarak merkezi aktarılmasını içeriyor. Uygulama, insan müdahalesini ortadan kaldırdığı için iş güvenliğini artıracak, pasif sensörler kullandığı için ilave enerji ihtiyacı doğurmayacak, gerçek zamanlı ve noktasal ölçüm alabildiği için anında ve doğru bilgiye erişimi sağlayacak. Güvenlik, insan ve ekipman açılarından ciddi katma değer sağlanacak” dedi. Abonelerimiz her kanaldan çağrı merkezimize ulaşabilirKaşıkçı, abonelerin tüm talep ve şikâyetlerine en hızlı çözümü sunmak için etkin bir çağrı merkezi oluşturduklarını da belirterek, şöyle konuştu:“Çağrı merkezimiz Adıyaman ve Kahramanmaraş illerinden telefon, web veya chat kanalları ile hizmet almak isteyen tüm müşteri talep, başvuru ve şikâyetlerine yanıt vererek çözüm üretiyor. 2016 yılında SAP sistemine geçilmesi ile müşterilerimize ait güncel bilgilere anında ulaşılması ve yanıt verilebilmesi sağlandı. Gelen çağrılar sistem üzerinde konularına ve adreslerine göre gruplandırılıyor, konusuna ve bölgesine göre anında ilgili birimlere yönlendiriliyor. Sahada sonuçlanması gereken işlemler ise saha ekiplerinin el terminallerine düşüyor ve yapılan işlerin neden sonuçlarının sisteme kaydedilerek müşterilere bilgi verilmesi sağlanıyor. Çağrı merkezimiz arayan müşterilerimizi tanıyarak, abonelik bilgileri ve detayları ile şirket geneli oluşturulan tüm talepleri anında kısa sürede gözlemlenerek sonuçları hakkında bilgi aktarımı yapılabiliyor.” “Kahramanmaraş’a 2017’de 133 milyon TL yatırım planladık”Hasan Kaşıkçı, yenilikçi hizmetlere hız kesmeden devam edeceklerini dile getirerek, hedeflerini şöyle açıkladı:“Adıyaman ve Kahramanmaraş için 2017 yılında toplam 176 milyon 207 bin TL yatırım planladık. Bunun 133 milyon 257 bin TL’si Kahramanmaraş için kullanılacak. Yatırım önceliğimizde ilk sırayı dağıtım sistem kullanıcılarının can ve mal emniyetine yönelik yatırımlar oluşturuyor. Özelleştirme öncesinde tesis edilen ve ekonomik ömrü dolan tesislerden can ve mal emniyeti açısından risk oluşturan tesislerin yenilenmesine önem veriyoruz. Ardından dağıtım sistem kullanıcılarının kaliteli, sürekli ve kesintisiz enerji kullanımına yönelik yatırımlar geliyor. Kahramanmaraş’ta yeni imara açılan bölgelerde doğan enerji ihtiyacı ile birlikte sanayinin de enerji ihtiyacı arttı. Buna yönelik yatırımlar da planımızda yer alıyor. 2017 yılında mevcut havai hatlı şebekenin yer altına alınması kapsamında Kahramanmaraş’ta 120 km, Adıyaman’da 83 km yeraltı aydınlatma şebekesi tesis edilecek. 2011 yılında yeraltı kablo şebekesinin uzunluğu 646 kilometre iken 2017 Mayıs itibarıyla 25 bin 29 kilometre oldu. 2016-2020 yıllarına ait her yıl 55 milyon olmak üzere 275 milyon şebeke yatırımı bütçesi belirlendi. Şirketimiz; 2016 yılında 128 milyon liralık yatırım yaparak 2 yıllık yatırım bütçesi gerçekleştirmiş, 2017 yılı için ise 176 milyon liralık yatırımla yaklaşık 3 yıllık yatırım bütçemizin toplam tutarı kadar yatırımı planlamış ve yatırım çalışmalarına başladı. 2016 yatırımlarında Türkiye’deki 21 şirket içinde onaylanmış yıllık yatırım tutarları içinde yüzde olarak en fazla yatırım gerçekleştiren şirket olduk. 5 yılda gerçekleştirmesi gereken yatırımı iki yıl içerisinde tamamlayarak halkımızın hizmetine sunmuş olacağız. Güneş santrali yatırımlarına da büyük önem veriyoruz. Bölgemizde 66 adet güneş santralı devreye girmiş olup,  2017 yılın ilk 5 ayında 30.000.000 kwh elektrik üretimi yapıldı. Kısacası AKEDAŞ Elektrik Dağıtım A.Ş. olarak, yorulmak bilmeden çalışmaya devam edeceğiz.”
Editör: Haber Merkezi